Tahmin edildiği gibi ertesi gün herkes hiç olmadığı kadar uyumuştu.. Haşmet 10' da gözlerini açtı.. Duşunu aldı hazırlandı. Behzat'a baktı uyuyordu Ferman'a baktı o da uyuyordu..Amaan haber vermeye ne gerek var deyip Emine'yi aradı.
Emine: Alo canım.
Haşmet.: Uyandın mı ?
Emine: Çoktan uyandım 9 du galiba uyandığımda.
Haşmet : Vayy erken kalkmışsın bende 10'da uyandım.
Emine: Normal hayatım. Gece baya uğraştınız .
Haşmet: Aynen. Emine sen böyle uğraştırmazsın dimi.?
Emine: Bilmem bakarız .
Haşmet: Çocuk istiyorsun yani?
Emine: Neden olmasın ? Senden bir tane daha olsa fena mı?
Haşmet: Çok iyi fikir ama sonra senden de yaparız .
Emine: Tamam Haşmet bu konu iyi yerlere gitmiyor. Nerede bulaşacağız?
Haşmet güldü." Ben alıcam seni. Bir yere kahvaltıya götürücem"
Emine: Tamam bende seni bekledim zaten.
Haşmet : Bu saate kadar?
Emine: Gece çok yedim sabah hâlâ toktum ..Seni bekliyordum.Hazırlanıyorum ben hadi gel.
Haşmet : Tamam çıkıyorum şimdi..
➰➰➰
Arabadan indirirken elini tutan Emine mekâna kadar bırakmadı. Girdikten sonra da Haşmet bırakmayınca gülümseyerek ona baktı.
Haşmet göz kırptı. "Nasıl beğendin mi?"Etrafa baktı inceledi . "Güzel bir yermiş ..Şuraya cam kenarına geçelim." dedi Emine.
Haşmet :Tamam geç bakalım.
Emine'yi oturttuktan sonra kendi de oturan Haşmet elini kaldırıp garsonu çağırdı. Gelen genç onun tanıdığından gülümseyerek geliyordu.
Garson : Dayı hoşgeldiniz.
Haşmet : Hoşbulduk koçum. Nasılsın? İşler nasıl?
Garson: İyi Dayı sayende açtık alnımızın akıyla işletiyoruz.
Haşmet: Güzel. Şimdi bize güzel bir kahvaltı getir bakalım. Ekstralardan sucuklu yumurta falan da koy.
Garson : Tamam Dayı.
Emine : Ayy sen diyince canım çekti bak.
Haşmet: Gelir birazdan yeriz bir güzel.
Emine: Dün gece ne güzeldi dimi?Büyük bir aile olduk.
Haşmet: Ömür biraz canımı sıktı ama güzeldi evet. Böyle sofraların bizim evimizde de kurulmasını istiyorum.Hızır çok şanslı bir adam güzel dostluklar biriktirmiş , biriktirmeye de devam ediyor. Kardeşleri çocukları hepsi yanında bir tek eksiği var . O da yakındır gelmesine. Biri bana 1 yıl kadar önce Hızırla kardeş kadar yakın olacaksın dese. Döner ne diyorsun sen dilini koparırım senin derdim. Ama şimdi .. Şimdi iki kardeşten tek farkımız soyadlarımız ..Allah için kendisini çok severim. Her şeyim ona emanet .. Aynı şekilde onunda herşeyi bana emanettir başım gözüm üstüne .. Arada tartışırız aynı fikirde olmayabiliriz ama yine de canı yansa canım yanar.
Emine: Evet çok iyi dost oldunuz .. Hızır buralara tırnaklarıyla kazıya kazıya geldi Haşmet. Gelirken de çok dostluklar biriktirdi çok da dost kaybetti.. Ama Allah onu hiç yalnız bırakmadı seni verdi ona..Aranızdaki ilişki beni nasıl mutlu ediyor bilemezsin. Önce Allah'a sonra birbirinize emanetsiniz ..Tipiyle arkadaşlıkları çok eskiye dayanır..Taa Yusuf sağdı o zamanlar.. Tipi'yi nasıl zapedeceğini bilir.. Ben yoksam o halleder. Beni de abla gibi görür sağolsun. Saçımın teline zarar gelsin istemez... Geçen Amerika'ya gideceğiniz zaman yani sen Hayriye Hatun ile konuştuğun zaman gidecektiniz ya. O gün gece yanıma odama geldiler. Sizin yanınızdayım her ne olursa bana gel.. Haşmet ile ilgili bir şey mi soracaksın bir şey mi duydun kimseye söyleme gel bana söyle demişti.. Hatta Amerika'ya istersen onu götürmem karı kıza gözü kayar falan diye düşünürsen dedi..Yok Hızır götürebilirsin. Benim Haşmete olan güvenim tam dedim. O da ee tamam ben söyledim bir şey olursa karışmam dedi. Olmaz olmaz sen kendini koru onu koruyacağına dedim kızgın kızgın baktı şöyle . Tamam da tamam bir şey demedim dedi..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EDHO - BÜYÜK AİLE
RomanceHızır: Az önce tuhaftık şimdi muhteşem olduk gördün mü Haşmet? Haşmet: Gördüm gördüm..çok şükür ..bin şükür.. 🌸 iyi okumalar.. Sürç-i lisan edersek affola..