Part 2

1.9K 88 17
                                    

'I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up.'

Louis Point Of View

Stevig klem ik mijn lange jas om mijn lichaam en trek ik mijn beanie beter om mijn hoofd heen. Het is koud, zelfs voor Londen.

"Hey Lou! Wacht op me!" roept Niall als hij me inhaalt en dan naast me komt lopen.

"Het is fucking koud, Niall. Ik wil naar huis," zeg ik en ik klem mijn handen stevig in mijn zakken.

"Yeah, it is." We lopen naar mijn auto, die ik gelukkig dichtbij heb kunnen parkeren.

"Ga je meteen mee?" vraag ik, hij knikt en stapt naast me in. Ik rij weg van school en zet de verwarming extra hoog. Niall grinnikt naast me en ik wrijf mijn handen even over elkaar om ze warm te krijgen.

"Louis, het waren serieus 5 stappen van school naar je auto," lacht hij en ik haal grinnikend mijn schouders op.

"Kou is kou." Hij doet zijn jas los zodra de auto een beetje warm is en ik rij via de drukke straten naar mijn appartement. Het duurt waarschijnlijk even lang lopend als met de auto, maar in de auto is het warm en ik ben te lui om te gaan lopen.

Ik parkeer de auto, stap uit en loop naar de voordeur, waar ik Emma zie staan. Haar wangen zijn rood van de kou wanneer ze me aankijkt, net als haar neusje.

"Babe? Wat doe je hier?" vraag ik verbaast en ik wrijf met mijn warme handen langs haar gezicht. Ze kijkt in mijn ogen en dan vullen die van haar zich met tranen.

"Ik kan het niet, Louis," zegt ze als ze haar hoofd uit mijn handen schudt. Ik kijk verbaast naar haar en schud mijn hoofd dan.

"Kom even mee naar binnen, daar is het warm," zeg ik als ik mijn sleutel zoek en die trillend in het slot steek. Niall en Emma lopen achter me aan de gang in en dan gaan we met de lift naar de goede verdieping. Ik blijf maar nadenken. Wat kan ze niet?

In mijn appartement, draai ik de verwarming aan en trek ik mijn jas uit. Het ruikt er vertrouwd naar vanille, door de kaarsjes die ik altijd in de avond aanzet. Geen rook, ik kijk wel uit.

"Wat is er?" vraag ik en ik draai me om naar Emma. Ze kijkt naar Niall en dan naar de grond. "Kan je ons een momentje geven?" vraag ik dan aan Niall. "Je weet hoe de tv in mijn kamer werkt."

Hij knikt en loopt weg. Ik kijk naar mijn vriendin en maak haar jas dan los, maar ze stopt me en haalt mijn handen van haar lichaam af.

"Wat is er, Emma?" vraag ik en ik probeer haar in haar ogen te kijken.

"Ik kwam hier om je te vertellen hoe kut ik het vind dat je geen tijd voor me hebt, maar dat ik je begrijp. Naja, ik begreep je." Ze kijkt me aan en ik zucht even. "Ik begreep je totdat je hier aankwam met hem!" roept ze.

"Doe normaal, ga niet meteen schreeuwen want je weet hoe erg ik dat haat," zeg ik en ik kijk haar in haar ogen. "Ik ga vanavond met Niall stappen, ja. Hij is mijn beste vriend."

"Stop met die kut smoes! Ik weet nu intussen wel dat je beste vrienden met hem bent, dat hoef je er niet elke keer in te wrijven als je me spreekt." Ze doet de rits van haar jas los, omdat ze het alsnog warm heeft. Zie je wel, ik weet wat het beste voor haar is, alleen snapt ze dat zelf nog niet.

"Erin wrijven? Kan je niet tegen de waarheid?" Ze lacht even sarcastisch en ik haal mijn wenkbrauw op.

"Zak in de stront."

"Ik doe niks verkeerd, als je mij niet had gevraagd ofdat ik Niall in kon ruilen voor jou, was er niks aan de hand geweest. Ik kan niet begrijpen hoe je zo arrogant kan zijn om dat aan iemand te kunnen vragen." Ze blijft me vals aan kijken en ik schud mijn hoofd.

Bad Luck ✩ L.S. Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu