Part 5

1.7K 78 21
                                    

'You can call me, when you're lonely, when you can't sleep'

Louis Point Of View

"Hoe was het gister?" vraagt Niall wanneer hij op de bank gaat zitten. Ik schenk een glas cola voor hem in en zet het dan voor hem neer.

"Uhm, geen idee eigenlijk," zeg ik zacht en ik haal een hand door mijn haar. "Ik heb een meisje mee naar huis genomen."

"En nu is ze weg," concludeert Niall.

"Ja, ze ging naar huis omdat anders haar familie bezorgd werd." Niall knikt even en ik neem een slok van mijn cola. Misschien had ik beter water kunnen pakken. "Ik voel me er niet goed bij, want ze denkt dat het een one night stand was, terwijl ik haar serieus leuk vind."

"Leuk vinden, Louis? Je bent alleen met haar naar bed geweest en zelfs daar weet je weinig vanaf. Hoe kan je haar leuk vinden?" vraagt Niall verbaast.

"Ze was gewoon zo lief en ze vertrouwde me meteen." Ik kijk naar Niall, die al naar me keek.

"Stuur haar dan een berichtje."

"Ik heb haar nummer niet gevraagd," mompel ik zacht. Hoe stom kon ik zijn? Oh, ik ben zo dom.

"Niet haar nummer, Louis? Ben je gek?" vraagt hij verbaast en ik zucht.

"Sorry, Niall."

"Ik denk dan niet dat het meer dan een one night stand wordt. Zet haar uit je hoofd." Ik knik even. Laat ook maar, ze is een meisje waar ik niet eens wat mee wil beginnen. Wil ik een vriendin die met iemand naar huis gaat die ze niet kent voor seks?

Anders gezegd: wil ik de jongen zijn die een meisje mee naar huis neemt voor seks?

Ik zucht en hoor niks van Niall vertelt. Na een tijdje stoot hij me aan. "Hey, waar zit je met je gedachten?"

"Wat denk je?" snauw ik.

"Hey, sorry hoor. Ik kan er niks aan doen dat je haar nummer niet hebt gevraagd en dan ook nog zo stom hebt gedaan door haar weg te laten gaan." Hij kijkt naar me, in mijn ogen.

"Wat had ik dan moeten doen? Haar hier vast houden terwijl ze gewoon naar huis wilde? Ja, dat was lekker afgelopen." Ik rol mijn ogen en kijk dan naar mijn handen als ik ze in elkaar vouw.

"Alsjeblieft, maak nou geen ruzie met me," mompelt Niall en ik klem mijn hand even in mijn haar.

"Sorry, het maakt me gefrustreerd." Hij knikt en klopt even op mijn schouder.

"Misschien moet je echt maar niet meer aan haar denken. Je komt er wel overheen." Ik knik even en zucht dan. Nog een uur hier zitten, nadenken, dan pas kan ik mijn gedachten kwijtraken in het drukke leven van een restaurant.

✩~✩~✩~✩

"Hey Lou," mompelt Niall als hij een stoel naast me naar achter schuift en zijn tas wegzet. Ik glimlach naar hem en kijk dan weer verder op mijn Macbook.

"Hey Niall, alles goed?" vraag ik en ik typ een paar zinnen. Dit verslag moet bijna af zijn, alleen gelukkig was ik op tijd begonnen.

"Met mij altijd, met jou ook?" Ik knik en neem een slok van mijn Starbucks. Hoe chill is het om een Starbucks in je eigen school te hebben? Niet chill voor mijn portemonnee.

"Intussen weer wel. Elke dag bezig zijn laat me weer beseffen dat ik niet eens tijd heb voor een vriendin," grinnik ik en ik kijk naar hem. Ik hoef nu niet echt heel erg druk met mijn verslag bezig te zijn, want ik ben al ver. Het is dat ik een tussenuur heb, anders was ik er vandaag niet eens aan toegekomen.

Bad Luck ✩ L.S. Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu