'You don't know, you don't know, you don't know anything about me'
Louis Point Of View ✩
Het gedoe met Harry doet me niet super veel. Ik heb gewoon de waarheid vertelt en misschien was de waarheid niet wat hij wilde horen, was ik al trots dat ik eerlijk was. Had ik dan moeten zeggen dat ik homo was terwijl ik dat niet ben?
Niall probeert vooral veel op Harry te letten, zodat hij niet elke dag een trap of klap krijgt. Dat verdient hij niet.
Het is nu vrijdag, 2 dagen geleden sinds het gedoe met Harry. Het enige goede aan deze week was dat ik Gemma tegen kwam en ze mijn nummer heeft, die ze heeft gebruikt. Gister kreeg ik een berichtje van haar en nu praten we best actief, waardoor ik haar beter ken.
Ik parkeer mijn auto bij het restaurant en ga dan naar binnen. Vanavond heb ik een late dienst, ik begin pas om 7 uur en ben vanavond laat klaar, omdat ik mee moet afsluiten. Morgen heb ik gelukkig heel de dag om uit te slapen.
Ik loop naar binnen via de keuken en begroet iedereen daar, terwijl ik mijn schort aandoe en mijn handen was.
"Alles goed?" vraagt een collega van me, waardoor ik even knik.
"Met jou ook?" Hij knikt ook en gaat dan verder met de biefstuk die hij aan het bakken was. Ik loop het restaurant in, naar de bar. Er staan een paar dienbladen naast elkaar, die zo snel niet weg kunnen. Snel pak ik ze op en loop ik ermee de zaak rond. Ze zijn zo weer naar de goede tafel gebracht, het is alleen even heel erg veel stress.
"Tafel 4.." mompel ik in mezelf terwijl ik het dienblad meeneem naar de goede tafel. Ik blijf even stil staan als mijn ogen op die van Gemma vallen, maar dan loop ik glimlachend verder. Mijn humeur zakt meteen wanneer ik Harry aan dezelfde tafel zie zitten. Wat?
Ik moet mijn glimlach blijven houden, maar het lukt me niet echt. Harry en Gemma, aan dezelfde tafel? Is zij het vriendinnetje van een van Harry zijn broers? Heeft Harry wel broers? Heeft Gemma wel een relatie?
Duizenden vragen vliegen in mijn hoofd, maar ik wil en kan niet aan denken dat Harry en Gemma broer en zus zijn.
"Hey Louis," zegt Gemma wanneer ik haar drinken neer zet.
"Ja, hey Louis," zegt Harry en Gemma kijkt verbaast naar hem.
"Ken je hem?" vraagt ze en Harry knikt, voordat hij naar zijn servet kijkt. Wat daar zo interessant aan is, snap ik ook niet.
"We zitten bij elkaar op school," zeg ik tegen Gemma en ik zet het drinken voor de rest van de familie ook neer.
"Ja, daar kennen we elkaar van," zegt Harry sarcastisch, waardoor ik op mijn lip bijt om niks te snauwen.
"Wat gezellig," zegt, denk ik, zijn moeder. Ik glimlach lief naar haar en knikt dan.
"Ik zie jullie nog wel, eetsmakkelijk alvast," zeg ik met mijn beste nep glimlach en ik verlaat de tafel. Jezus, ik haat dit. Ik haat het heel erg.
Straks als ik thuis ben moet ik meteen met Gemma whatsappen en haar vertellen hoe het zit. Ik heb met haar broertje gezoend. Ja, ik weet intussen dat het haar broertje is. Er zat geen andere jongen aan de tafel. Alleen 2 ouders, dus dan heb ik het al snel aan elkaar gekoppeld. Daarbij, lijken ze op elkaar. Is dat me nooit opgevallen?
Verward pak ik nog een dienblad en breng ik die weer weg. Ik blijf maar aan Harry denken, wat voor een bitchie opmerking hij maakte. Ik snap niet waarom, we praten alleen soms op school, verder niks. Dan heb je het recht niet om zo te doen.
Ja, ik heb mijn lippen voor 2 seconden op die van hem geplant gehad, maar lekker boeiend?
Ik zorg dat ik elke keer een ander dienblad pak als dat van tafel 4 en ik loop desnoods een om weg om bij de goede tafel te komen. Echt niet dat ik daar nog een keer naartoe ga.
JE LEEST
Bad Luck ✩ L.S.
FanfictionVanaf dag 1 konden Louis en Harry al weten dat hun vriendschap niet normaal zou zijn. Je leven is niet te voorspellen. Geen enkele minuut is te voorspellen. Soms zou je willen dat het vanaf het begin allemaal anders was gegaan, maar dat kan niet. Zo...