Part 1

4.2K 101 38
                                    

Een nieuw verhaal, allemaal! Ik ben super trots op dit verhaal en ik hoop dat jullie er ook super erg van gaan genieten. Boven elke hoofdstuk staat een quote of songtekst, die gerelateerd is aan het hoofdstuk.

Heel erg veel plezier! Vergeet niet om te stemmen en te reageren als je dat leuk vindt :)

'I knew you were trouble when you walked in'

Louis Point Of View

Wanneer ik eindelijk mijn opleiding kan verlaten, laat ik een opgeluchte zucht. Ik hou me niet bezig met alle mensen om me heen, maar met de sigaret die ik hopeloos probeer op te steken met die stomme wind.

"Fucking hell," mompel ik als ik alsnog stil ga staan met mijn rug tegen de wind in. Wanneer mijn sigaret dan aan is, neem ik een trekje en loop ik verder naar mijn auto. Er was vanochtend bijna geen plek voor school, dus ik heb hem lekker ver weg moeten zetten. En het was al niet al te warm. Nou eigenlijk, ijskoud.

Als ik er ben, trap ik mijn sigaret uit en ga ik in de auto zitten. Net wanneer ik rustig zit, gaat mijn telefoon af en kijk ik ernaar. "Emma," staat er, waardoor ik opneem.

"Hey babe," zeg ik zacht.

"Hey Lou, heb je ergens deze week nog tijd om af te spreken?" vraagt ze en ik zucht even.

"Niet dat ik weet... Sorry." Ik hoor haar zuchten van irritatie. "Ik kan er niks aan doen, Emma." Ik klem mijn hand even in mijn haar en kijk voor me uit. "Vandaag werken, morgen met Niall afspreken en dan de dagen daarna elke dag werken, ook in het weekend."

"Kan je Niall niet afzeggen?" vraagt ze zacht.

"Niall afzeggen? Nee, tuurlijk niet. Ik ken hem al sinds ik 5 jaar oud ben en hij heeft zo ook mijn aandacht nodig soms," mompel ik. Denkt ze dat ze gek is? Ik snap dat ze mijn aandacht wil, maar er zijn meerdere mensen op de wereld als alleen haar en die willen net zo goed aandacht.

"Maar ik ben je vriendin."

"Niall is mijn beste vriend." Ze zucht hoorbaar.

"Sorry, lieverd. Het wordt hem niet," zeg ik dan.

"Oke dan, volgende keer beter. Veel succes op je werk." Ik zucht ook even en kijk dan voor me uit.

"Dankje, sorry nogmaals." Bij Emma kan je nooit te vaak sorry zeggen.

Ze zegt niks meer en hangt gewoon op. Ik rol mijn ogen en start de auto dan. Vrouwen...

Ik rij naar mijn werk, waar ik de auto parkeer. Het is rustig, gelukkig, want meer gezeik aan mijn kop kan ik echt niet hebben.

"Hey Louis," glimlacht mijn baas en ik glimlach even terug. "Alles goed?"

"Alles prima, met jou?" Hij knikt en ik knik ook even. Emma was mijn hoofd al weer uit wanneer ik een schort omknoop en mijn handen was. Mijn haar zit goed en mijn kleren zitten recht. Ik ben er klaar voor..

"Is het druk geweest vandaag?" vraag ik en hij knikt.

"Vanmiddag heel erg, dus ik denk dat je het vanavond niet super druk krijgt, maar je weet nooit." Ik leun tegen de bar aan en kijk de tafeltjes af. Er zitten misschien aan 2 tafeltjes mensen, dus nee het is niet druk.

Mijn collega komt met een dienblad met vieze glazen, die ik van haar aanpak en dan omspoel en afdroog. Dat is het meeste wat ik nu kan doen.

Rond een uur of 6 loopt het restaurant wel een beetje vol. Ik breng het eten naar de goede tafel, schrijf bestellingen op en geef mijn voorkeur voor wijnen en bier. Het is geen simpel restaurant, dit is een chique restaurant waar mijn blouse altijd goed moet zitten, waar ik de goede schoenen aanmoet en waar ik niet naar de rook mag stinken. Hier zitten alleen mensen die naar geld stinken, en daarom verdient het voor mij ook zo goed.

Bad Luck ✩ L.S. Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu