'I love who I want to love 'cause this live is genderfree'
Louis Point Of View ✩
De tweede kerstdag gingen we naar Harry's ouders, waar hij weer een nachtmerrie had, maar het was het dubbel en dwars waart.
"Niall!" roep ik té vrolijk en ik neem mijn beste vriend in mijn armen. Hij lacht en klopt op mijn schouder.
"Lou, fijn om je te zien," zegt hij tevreden en hij wrijft over mijn rug. We hebben elkaar nog gezien de dag voor mijn verjaardag, maar daarna niet meer.
Ik laat hem voorzichtig los en loop dan naar Susan, die nog steeds zijn vriendin is. Ik knuffel haar stevig en wrijf even over haar haar. Ze is Harry's beste vriendin en ik behandel haar zo. Ze maakt hem blij, net als ik dat doe en familie.
"Het balkon heeft prachtig uitzicht," glimlach ik als ik de schuifpui helemaal open zet, zodat er best veel plek is. Voor Larry hebben we een bedje gemaakt in de badkamer, waar we ook zijn eten hebben gezet en de kattenbak. Als het straks 12 uur is en het nieuwe jaar begint, dan is het vuurwerk erg stressvol voor hem en is het beter dat hij in de badkamer in elkaar kan duiken, dan dat hij heel de kamer doorvliegt en misschien wel naar buiten via het balkon.
"Bier?" vraag ik aan Niall, terwijl ik mijn hand op zijn schouder leg. Hij knikt en grijnst. Ik kijk naar Harry, die knikt en glimlacht. Geen bier, maar wijn, weet ik. Dan kijk ik naar Susan en bromt ze.
"Wijntje?" vraagt ze en ik knik.
"Rosé," zeg ik en ze knikt. Ik loop naar de keuken en Harry achtervolgt me. Ik kijk naar hem en hij glimlacht, terwijl hij naar de badkamer loopt. Ik weet dat hij eventjes bij Larry gaat kijken en dat doet me goed.
Ik pak 2 flesjes bier voor Niall en mezelf en 2 glazen rosé voor Harry en Susan. Met dat loop ik naar het balkon, waar Niall en Susan nog staan. Niall knuffelt Susan langs achter en samen genieten ze van het uitzicht.
"Prachtig, niet?" vraag ik als ik het drinken op het tafeltje zet. Ze knikken en ik neem een slokje van mijn bier, terwijl mijn gedachten alleen maar naar Harry uitgaan. Ik wil hem hier bij me, maar ik snap ook dat hij even met Larry wil knuffelen.
Niet veel later, voel ik twee handen op mijn heupen en een neus tegen mijn wang. Ik kijk op en zie Harry's groene ogen me aankijken, waardoor mijn hart sneller vreugde door mijn lichaam pompt.
"Hey liefje," zegt hij en hij geeft me een zacht kusje. Ik glimlach en druk mijn neus tegen zijn wang, terwijl hij me heen en weer wiegt. Mijn ogen sluiten zich en ik geniet van zijn handen om me heen.
"We hebben van alles ingeslagen," zegt hij en ik kijk naar hem, voordat ik knik. "En ik denk niet dat het opkomt als we er nu niet aan beginnen."
Ik grinnik en schud mijn hoofd. We lopen naar de keuken, waar we chips en toastjes pakken.
Uiteindelijk zitten we rond half 12 met z'n viertjes op het balkonnetje. Niall en Susan zitten tegenover Harry en mij. De radio staat aan, zodat we weten wanneer het 12 uur is. Ik voel al een paar dagen dat Harry nerveus is voor dit moment en ik weet precies waarom. We hebben het alleen allebei niet uitgesproken.
Ik hou mijn arm om zijn schouders, terwijl we praten over dagelijkse dingen. Hoe kerst was, dat soort dingen.
Harry legt zijn hand op mijn schouder, daarna gaat hij langs mijn arm naar beneden en pakt hij mijn hand. Ik luister naar wat Niall zegt, maar kan hem in mijn ooghoeken naar me zien kijken. Wanneer ik niet reageer, legt hij mijn hand op zijn schoot en zijn hoofd tegen mijn schouder.
"They don't like me, just because I'm irish," zegt Niall en hij rolt zijn ogen. Susan doet hetzelfde en duwt tegen zijn buik.
"Not because you're irish," mokt ze en Niall legt zijn arm om haar heen. "Je zei toen je binnen kwam: "sorry, maar Susan komt hier niet vaak meer. Dat is mijn schuld." Vind je het gek dat ze denken dat je gestoord bent?" lacht ze.
JE LEEST
Bad Luck ✩ L.S.
FanfictionVanaf dag 1 konden Louis en Harry al weten dat hun vriendschap niet normaal zou zijn. Je leven is niet te voorspellen. Geen enkele minuut is te voorspellen. Soms zou je willen dat het vanaf het begin allemaal anders was gegaan, maar dat kan niet. Zo...