'Baby, listen close and open up your mind'
Harry Point Of View ✩
"Ik.. Het is niet binnen 5 minuutjes uit te leggen, liefje. Beloof je me dat je het aan niemand vertelt? Het is een lange tijd geleden en het heeft geen zin om oude koeien uit de sloot te halen. Tegenover jou wel, want jij wordt mijn man," zegt hij zacht. Het maakt me blij dat hij praat over ons huwelijk, maar bang voor wat hij me gaat vertellen.
"Ik beloof je dat ik mijn mond hou." Hij knikt en kijkt voor zich uit.
"Weet je nog, die ene keer dat je boos was op mij door dat roken, dat ik tegen je zei: ben blij dat ik niet blow?" vraagt hij en ik knik slikkend. Ik zie waar dit naartoe gaat.
"Dat heb ik gedaan. Ik heb een lange tijd geblowd." Hij kijkt naar mijn knie en wrijft erover.
"Dat is toch.. niet zo erg? Waarom mag niemand dat weten?" vraag ik zachtjes.
"Ik woonde in mijn flat in Londen, ik had nog niks met Emma en ik was nog niet bevriend met Niall. Ik had geen vrienden en iedereen vond me raar. Drugs was mijn uitweg. De enige tegen wie ik praatte was mijn dealer, ofdat ik nog meer mocht hebben. Ik blowde altijd in de nacht, genoot van wat ik had gedaan en werd de volgende ochtend weer nuchter wakker. Op school was ik nuchter, maar ik was verslaafd." Hij kijkt naar me en wrijft over mijn haar.
"Iedereen vond me raar omdat mijn handen trilden en dat soort dingen. In de avond gebruikte ik dan wat meer, omdat ik dacht dat ik dan de dag daarna niet meer zou trillen, ofzo. Ik had geen contact met mijn familie, want dat kon ik niet opbrengen. Ik zat op school of was stoned. Zij wisten niet wat ik deed." Ik leun tegen hem aan en luister naar zijn stem. Ik had hier geen vragen over, omdat ik het niet wist. Nu heb ik wel vragen, maar die gaat hij nog allemaal beantwoorden.
"Na bijna een jaar zo geleefd te hebben, werd ik langzaam beste vrienden met Niall. Hij wist dat ik blowde en dat niemand het verder wist. Mensen vroegen er gewoon niet naar. Op 1 dag liep het mis. Ik was bij Niall geweest, had een paar biertjes op en nam zoals altijd een joint als ik thuis kwam. Alcohol en blowen is het slechtste wat iemand kan overkomen, maar ik dacht dat ik het wel aankon. Ik raakte bewusteloos en lag in mijn eigen kots toen ik wakker werd. Hoe zielig." Hij zucht en rolt zijn ogen. Het doet echt wat met hem, wat ik volkomen begrijp.
"Niall vond me de volgende dag, doordat ik niet op school was. Ik kon die dag niet opstaan en lag daar dus heel de dag, totdat Niall kwam. Hij wist waar de sleutel lag en vond me in de woonkamer. Ik had heel de dag niet gegeten en kon niks anders doen als daar liggen. Denkend aan hoe ik me toen voelde, denk ik dat ik dood was geweest als Niall me niet had gevonden," zegt hij zachtjes. Ik leg mijn armen om Louis heen en druk mijn hoofd tegen zijn nek aan. Hij knuffelt me terug en kust mijn wang.
We knuffelen voor een paar minuutjes maar na een tijdje laat ik hem los. Ik wil de rest van het verhaal horen.
"Niall hielp me met afkicken en met leren, waardoor ik langzaam niet meer verslaafd was en overstapte op normaal roken." Hij zucht en ik wrijf over zijn heup. "Hij woonde ook een tijdje bij me en ik heb hem vaak behandeld als schijt, door mijn verslaving. Hij is nog steeds beste vrienden met me."
Ik glimlach zwak en leg mijn hoofd tegen zijn schouder. Niall is zo'n goede jongen. "De relatie met mijn ouders verbeterde en ik kreeg een relatie met Emma. Allemaal wisten ze niks en dat is ook altijd zo gebleven."
"Wist Emma niks?" vraag ik verbaast en hij schudt zijn hoofd.
"Haar familie was super chique en Emma was een roddeltrut. Als zij het wist, dan wisten haar ouders het ook meteen en kon ik het wel vergeten. Daarbij, vertrouwde ik haar niet dat ze mijn verleden zou accepteren." Hij glimlacht en drukt een lange kus tegen mijn lippen.
JE LEEST
Bad Luck ✩ L.S.
FanfictionVanaf dag 1 konden Louis en Harry al weten dat hun vriendschap niet normaal zou zijn. Je leven is niet te voorspellen. Geen enkele minuut is te voorspellen. Soms zou je willen dat het vanaf het begin allemaal anders was gegaan, maar dat kan niet. Zo...