'Everybody wants you'
Louis Point Of View ✩
Tevreden knijp ik even in Harry's schouder, waardoor hij naar me kijkt. Ik glimlach en hij drukt trots een kus tegen mijn wang.
We zitten samen in de auto op weg naar Cheshire. Zijn vrienden hadden gevraagd om nog een keertje af te spreken en we gaan morgen bij zijn opa en oma op bezoek. Ze hebben hem niet meer gezien sinds hij depressief is geraakt, dus ik ben erg benieuwd naar vandaag. De mensen die hij vandaag en morgen gaat zien hebben geen idee hoe ze met de 'nieuwe' Harry om moeten gaan.
Ik pak Harry's hand vast en let op de weg. Het is best wel rustig, dus ik kan Harry ook nog wat aandacht geven. Hij heeft het altijd heel erg veel nodig in de auto, merk ik. Het is altijd zo lekker vredig als we alleen in de auto zitten.
De radio speelt de top 40 van nu af en Harry en ik zingen dan ook mee. Hij is vandaag erg vrolijk en ik geniet er volop van. Eergisteren had hij voor het laatst een nachtmerrie, dus vandaag gaat alles goed.
Wanneer ik stop om te tanken, stapt Harry zoals altijd ook uit. Hij kijkt naar me hoe ik tank en ik kijk ook even naar hem. Hij heeft een wit shirt aan met korte mouwen en daardoor zijn de littekens op zijn armen wel te zien. Het is een deel van hem geworden, dus hij maakt zich er niet veel zorgen meer om.
"Snoepjes?" vraag ik als ik naar binnen loop om te kunnen betalen. Harry loopt snel achter me aan en knikt. We zoeken een zakje snoep uit, betalen en stappen dan weer in de auto. Ik rij weer weg en leg mijn hand op Harry zijn been. "We moeten straks nog wel eerst boodschappen doen," zeg ik en ik let op de weg.
"Ik weet het," zegt hij en hij rolt zijn ogen. "Is dat niet wat onnodig? We eten vanavond bij mijn vrienden en morgenavond kunnen we wel een restaurantje opzoeken. Dan moeten we alleen voor ons ontbijt wat hebben," zegt hij en hij legt zijn hoofd tegen mijn schouder.
"Je hebt gelijk," mompel ik. Hij grinnikt trots en drukt een kusje tegen mijn wang, voordat hij met mijn hand speelt. Het voelt fijn om onderzocht te worden door hem. Blijkbaar is mijn lichaam zo interessant dat hij er heel de dag naar kan blijven kijken. Ik vind het bij hem niet heel anders.
"Snoep," zegt hij en hij opent het zakje. Hij geeft me er een, waarna ik mijn mond open en hij het snoepje er giechelend inlegt. Zulk soort momentjes geniet hij helemaal van. Wanneer ik lief tegen hem doe of sullig, klaart hij helemaal op.
Na een paar uur van rijden, wordt Harry zenuwachtig. Het is half 3 en om half 4 hebben we afgesproken met zijn vrienden. We moeten alleen nog even naar het hotel, inchecken en de koffer boven leggen. Daarna gaan we naar het huis van Jim, waar we de vorige keer ook waren.
Ik rij Cheshire in en dan naar het hotel. Harry zucht en ik wrijf over zijn bovenbeen. "Hey... komt wel goed," fluister ik en ik parkeer de auto. Harry kijkt naar me en ik geef hem een zacht kusje. "Kom.. we doen het samen."
Hij knikt. We stappen uit, checken in en lopen met de koffer naar de goede kamer. "Waarom ben je nerveus?" vraag ik aan Harry.
"Waarom ben jij het niet?" vraagt hij.
"Omdat ik niet bang ben om je vrienden te zien. Ben gewoon jezelf, Harry.." Ik loop naar hem toe en wrijf over zijn armen.
"Ik ben jaren lang niet mezelf geweest, Lou.. toen vonden ze me aardig." Hij kijkt in mijn ogen en haalt een hand door zijn haar.
"Nu ook... ze nemen je zoals je bent, baby. Als mensen dat niet doen, dan zijn het geen vrienden en verdienen ze je aandacht en liefde niet. Jij bent jij en jij bent de enige jij die er bestaat." Ik wrijf over zijn wang en kijk glimlachend naar hem. "En ik ben trots op je. Je bent mijn lieverd en mijn vriendje."
JE LEEST
Bad Luck ✩ L.S.
FanfictionVanaf dag 1 konden Louis en Harry al weten dat hun vriendschap niet normaal zou zijn. Je leven is niet te voorspellen. Geen enkele minuut is te voorspellen. Soms zou je willen dat het vanaf het begin allemaal anders was gegaan, maar dat kan niet. Zo...