'Lost in this world, I get lost in your eyes'
Harry Point Of View ✩
"Harry," zegt mijn moeder zacht en ik kruip zuchtend tegen Louis aan, omdat ik nog niet wakker wil worden. "Harry, kom," zegt mijn moeder nog een keer.
"Mam," verzucht ik.
"Even, Harry." Ik open mijn ogen en kijk over Louis heen naar haar.
"Nee... mam.." Ze zucht en ik laat me weer terug in de matras vallen.
"Ik heb je hulp nodig," zegt ze dan.
"Waarvoor?" mompel ik.
"Wees niet zo lui en sta op," zegt ze. "Het is niet de bedoeling dat Louis wakker wordt."
"Ik ben naakt," zeg ik dan.
"Oh jongen, dat heb ik vaak genoeg gezien. Je slaapt altijd naakt, ook in de zomer. Probeer voor je moeder niks te verbergen," zegt ze, waarna ik met een zucht opsta en een boxer uit mijn kast vis. Ik heb er totaal geen zin in om op te staan. Louis gaat het koud hebben.
Voorzichtig kruip ik nog naast Louis op het bed, geef ik hem een kus en leg ik de deken goed over hem heen. Dan loop ik naar mijn moeder, die alles heeft gevolgd.
"Ik wist niet dat Louis naakt slaapt?" vraagt ze, wanneer ze de deur heeft gesloten.
"Ik ook niet," zucht ik en ik schud mijn krullen door elkaar.
"Sinds kort?" vraagt ze en ik kijk naar haar.
"Zo kun je het noemen.." mompel ik dan. Eigenlijk sinds we seks hebben, maar dat ga ik haar niet vertellen. Tuurlijk niet. Ze weet het waarschijnlijk al, ik bedoel... we waren gister niet zachtjes... maar ik ga het er niet met haar over hebben.
"Wat is er?" vraag ik dan. Het wordt koud hier buiten het warme bed.
"Zou het misschien kunnen dat Robin en ik een keer mee gaan naar Louis' thuis? We willen zijn stiefvader en zijn moeder graag zien, gewoon met een bloemetje langs gaan en dat soort dingen," zegt ze en ik kijk naar de grond, nadenkend.
"Zijn moeder zal het fijn vinden, daar twijfel ik niet aan. Maar.. Louis?" vraag ik dan zacht.
"Hoezo?" vraagt ze.
"Ze hebben het niet bepaald breed thuis, mam... Hij schaamt zich ervoor." Ik hou mijn toon laag, want misschien is Louis al wakker en ik wil niet dat hij weet dat ik dit heb verteld. Hij zal dat echt niet fijn vinden.
"Dat geeft toch niks?" vraagt ze en ik kijk naar haar.
"Voor hem wel, hij durfde het niet eens aan mij te laten zien. Wij hebben hier.. dit, en hij heeft thuis bijna niks. We kunnen het ons niet voorstellen, mam.. Jij bent rijk opgevoed, Robin en papa ook. Zij hebben tijden dat ze helemaal niks te besteden hebben." Ik zucht even en kijk dan naar de grond.
"Wat denk je dat belangrijker is? Zijn schaamte of de band tussen jullie moeders?"
"Ik weet wel hoe het in elkaar zit, alleen zal je er veel voor moeten doen om Louis er ook in te laten geloven. Hij vindt het ook belangrijk, maar zijn schaamte is zo groot voor zulk soort dingen. Terwijl hij er niks aan kan doen." Ik zucht even en mijn moeder kijkt radeloos voor zich uit.
"Misschien alleen naar het ziekenhuis, zou dat kunnen?" vraagt ze en ik knik even.
"Maar.. dan moet ze nog wel in het ziekenhuis liggen en dat is nu gelukkig niet zo." Ze knikt en haalt een hand door haar haar.
JE LEEST
Bad Luck ✩ L.S.
FanfictionVanaf dag 1 konden Louis en Harry al weten dat hun vriendschap niet normaal zou zijn. Je leven is niet te voorspellen. Geen enkele minuut is te voorspellen. Soms zou je willen dat het vanaf het begin allemaal anders was gegaan, maar dat kan niet. Zo...