'Ken je mij, wie ben ik dan? Weet jij mij beter dan ik'
Harry Point Of View ✩
"Ik hou van je," zegt Louis als ik me omdraai in zijn armen.
"Ahw... ik wilde de eerste zijn die dat zei in het nieuwe jaar.." mompel ik zachtjes. Hij grinnikt en haalt zijn hand door mijn haar. Meteen hoor ik Niall naast me spastisch doen.
"Ik hou van je!" zegt hij zo hard als hij kan, tegen Susan, die protesterend op de grond stampt en haar armen eigenwijs over elkaar slaat. Louis lacht hard, waardoor ik ook niks anders kan.
"Niet eerlijk," zegt Susan.
"Zeker niet," zeg ik ook en ik kijk naar Louis, die glimlacht. Ik geef hem een zacht kusje en pak allebei zijn handen. "Ik hou ook van jou," fluister ik dan.
"Gelukkig," glimlacht hij.
"Ik ga mijn moeder even bellen," zeg ik en hij knikt. Ik geef hem nog een lange kus en loop dan naar de badkamer, waar Larry ligt. Hij is bang voor het vuurwerk in een hoekje gekropen en kruipt alleen maar verder weg als de deur open gaat.
"Larry," zeg ik zachtjes en ik maak dezelfde geluidjes die ik normaal ook maak. Hij ruikt aan mijn vingers en loopt dan naar me toe. Ik ga op de grond zitten, waardoor hij bij me komt zitten. Hem aaiend, pak ik mijn telefoon en bel ik mijn moeder.
"Hey lieverd!" zegt ze hard, boven al het gepraat uit.
"Hey mama, gelukkig nieuwjaar," zeg ik glimlachend, maar toch rollen er tranen over mijn wangen.
"Jij ook jongen. Dit jaar wordt goed, dat beloof ik je." Ik veeg over mijn wangen en kan er alleen maar aan denken hoe kut het is dat ik haar nu niet in mijn armen heb. Morgen weer, dan kan ik haar vasthouden.
"Ik hoop het mama. Ik ben klaar met al dit gejank. Ik wil een leuk leven hebben." Ik beweeg mijn vingers door Larry's vacht en hij kijkt naar me, voordat hij zijn ogen samen knijpt. Hij is flink gegroeid, maar nog steeds Louis' en mijn schatje.
"Ik weet zeker dat het beter wordt, lieverd. We gaan ons best doen." Ik merk dat ik met deze situatie om ga als een echt depressief persoon, terwijl ik dat niet wil.
"Ik wil het echt leuk hebben met Niall, Louis en Susan, maar het lukt me op dit moment gewoon niet," mompel ik. Dat waren mijn gedachten samengevat.
"Ze weten allemaal wat er speelt, lieverd. Hou je met je eigen emoties bezig, niet met wat zij denken. Ze houden van je en ze snappen dat het moeilijk is," zegt ze en ik knik. Ze heeft gelijk.
"Bedankt mam, is alles goed daar?" Volgens mij is ze naar binnen gegaan terwijl de rest buiten was, want het is een stuk rustiger om haar heen.
"Het is super gezellig. Iedereen heeft het gezellig."
"Dat is mooi. Veel plezier nog. Ik ga weer terug naar de rest," zeg ik en ze bromt eventjes.
"Is goed. Tot morgen."
"Zie je morgen, mam. Ik hou van je." Ik bijt eventjes op mijn nagels, om tranen binnen te houden. Het voelt goed om tegen mijn moeder te zeggen.
"Ik hou ook super veel van jou, lieverd. Nog veel plezier." We zeggen elkaar nog gedag en dan hangen we op. Ik keer me tot Larry, die vaak schrikt van het vuurwerk.
Na een paar minuutjes wordt er op de deur geklopt en word ik naar de realiteit gesleept dat ik uit deze badkamer moet.
Louis opent de deur voorzichtig en bekijkt me. "Hey babe," zegt hij als hij de deur op slot draait. "Ik moet naar de wc."
JE LEEST
Bad Luck ✩ L.S.
FanfictionVanaf dag 1 konden Louis en Harry al weten dat hun vriendschap niet normaal zou zijn. Je leven is niet te voorspellen. Geen enkele minuut is te voorspellen. Soms zou je willen dat het vanaf het begin allemaal anders was gegaan, maar dat kan niet. Zo...