Part 6

1.6K 90 18
                                    

'What do you do when the chapter ends? Do you close the book and never read it again?'

Louis Point Of View

"Wil je Starbucks?" vraag ik aan de krullenbol, en hij trekt zijn handen in zijn trui, mijn blik ontwijkend.

"Nee, uhm, dankje. Ik uhm, ik wil niks van jullie. Jullie hoeven dit niet te doen," zegt hij zacht en Nial kijkt naar me.

"Dus, ik haal een speculaas latte," zeg ik en ik loop naar de Stabucks. Niall gaat bij de jongen zitten, terwijl ik de koffie haal. Hij zag er koud uit, dus ik wil hem een beetje opwarmen met koffie.

Wanneer ik weer bij de jongen aankom, geef ik hem zijn koffie. "Hoe heet je?" vraag ik en ik ga tegenover hem zitten.

"Harry," mompelt hij zacht en hij kijkt naar de tafel.

"Hey, niet bang zijn. Waarom zou je?" vraagt Niall en hij wrijft even over Harry's arm.

"Het overvalt me dat jullie aardig doen. Jullie zien er zo populair uit," zegt hij en hij kijkt even in mijn ogen, daarna in die van Niall.

"Populariteit geldt niet echt meer op deze school," zeg ik zacht en hij kijkt naar me.

"Dat zeggen alleen mensen die populair zijn. Geloof me, als je geen status hebt wordt je hier alsnog de grond in getrapt. Heb je dat niet gezien daarnet?" Hij praat gelukkig wat meer.

"Ja, dat sloeg nergens op. Waarom deden ze dat?"

"Ze zeiden dat ze nog geld van me kregen, maar dat is niet zo." Hij vouwt zijn handen om zijn beker en ik frons mijn wenkbrauwen richting Niall.

"Je zou toch denken dat ze intussen wel een beetje fatsoen hebben?" vraag ik zacht.

"Blijkbaar niet," zucht Niall terwijl hij aan zijn hoofd krabt.

"Heb je pijn?" vraag ik en hij schudt zijn hoofd, terwijl hij alsnog met zijn hand over zijn buik wrijft. "Zeker? Anders moet je naar de dokter. Met je organen kan echt niks mis mee zijn. Die stomp in je buik was hard."

"Het gaat," zegt hij zacht. Ik knik even, want ik kan deze jongen tot niks dwingen. "Bedankt voor de koffie," glimlacht hij voorzichtig, waardoor er kuiltjes in zijn wangen ontstaan.

"Geen dank, je had het nodig." Hij neemt voorzichtig een slokje en kijkt dan voor zich uit.

"Welke studie doen jullie?" vraagt hij dan zacht.

"Communicatie," zegt Niall trots.

"Horeca," zeg ik glimlachend en Harry knikt voorzichtig. "Jij?"

"Rechten, maar ik denk niet dat ik er veel mee ga doen," zegt hij zacht.

"Hoezo?" vraagt Niall.

"Ik werk in een bakkerij en daar wil ik liever mee door gaan. Als dat niks wordt, kan ik nog rechten gaan doen." Ik knik even en dan hoor ik de bel gaan. Het volgende lesuur begint weer.

"Bedankt voor alles, zonder jullie had ik daar waarschijnlijk nu nog gelegen," zucht hij als we allemaal opstaan.

"Geen dank, nogmaals. Het is menselijk om zo te reageren." Niall knikt trots en Harry glimlacht weer voorzichtig.

"We spreken je nog wel!" zegt Niall en ik zwaai nog, voordat we allemaal onze eigen weg gaan. "Straks werken?" vraagt Niall aan me en ik knik.

"Ik heb rust nodig, maar het lijkt niet voor me weg gelegd."

✩~✩~✩~✩

Op het werk loop ik sneller dan dat ik eigenlijk kan. Er gaat vandaag zo veel fout, en ik heb geen idee waarom.

Bad Luck ✩ L.S. Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu