HAH PUKUL 12 JUGAK SKODKDKDLDOS
YE SILAKAN BACA
VOTE YE VOTE
“Memandangkan banyak beban atau berat badan terletak pada lower body awak, so rasa sakit tu boleh bertambah teruk bila awak cuba untuk bangun. Jadi awak patut rehat sepenuhnya dengan cuma baring di atas katil. Itu saja yang awak perlu buat untuk masa sekarang dan dapat kurangkan rasa tegang tu" jelas seorang jururawat perempuan yang berlingkungan lewat 20 an itu, memberi pesanan yang wajar kepada Eunha. Eunha yang sedang baring menyandar pada katil pesakit itu pula setia mengangguk-anggukkan kepalanya, mengerti dengan apa yang diperkatakan jururawat itu.
"Eoh, ne" jawab Eunha akur sambil kepalanya mengangguk perlahan.
"Eoh, itu saja. Saya pergi dulu. Rehat secukupnya ya" pamit jururawat itu mesra seraya mengangkat beberapa peralatan perubatan yang digunakannya tadi. Hampir 10 minit juga dia di situ, memeriksa tekanan darah dan nadi Eunha juga menasihati apa yang patut kepada wanita itu dalam tempoh itu.
"Eoh, ne. Kamsahamnida~" ucap Eunha mesra dengan meleret. Senyuman juga diukir lebar.
"Ne~" respon jururawat itu dengan senyuman juga sebelum langsung menapak keluar dari wad persendirian itu.
Sebenarnya, tengah hari tadi, Eunha disahkan oleh doktor bahwa kandungannya terdapat sedikit komplikasi yang memerlukannya untuk tinggal di wad bermula hari ini. Termasuk hari ini, kandungan Eunha secara kasarnya sudah menginjak 9 bulan.
Ya, kandungan Eunha sudah berusia 9 bulan,bererti 3 bulan telah pun berlalu. Dan tarikh jangkaan untuknya bersalin pula ialah pada lusa hari. Namun, disebabkan ada sedikit masalah pada kandungannya itu, dia perlu tinggal di wad 2 hari lebih awal pula. Nasib badan.
"Ah,saya cuma kena baring atas katil ni like the wholeee time" rungut Eunha sambil memandang Jungkook yang sedang berdiri dengan lengan yang disilang di dada sambil menyandar di dinding di sebelah kanannya. Lelaki itu telah berdiri di situ semenjak jururawat datang ke wad untuk memeriksa kondisi Eunha tadi bagi memberi ruang kepada jururawat itu untuk melakukan tugas.
Jungkook tersenyum kecil sebelum menurunkan kedua-dua lengannya itu ke sisi. Dia menapak menghampiri katil pesakit tempat Eunha berbaring itu.
"Sekarang saya rasa macam tengah sakit pulak haa" tambah Eunha lagi sebelum mencebikkan sedikit bibirnya. Dia mengangkat tangan kanannya, menayang belakang telapak tangannya yang terdapat branula dan beberapa tiub wayar lain yang turut mengganggu ketenteraman tangannya itu kepada Jungkook.
Bibir Jungkook langsung terukir senyuman kecil setelah melihat rungutan isterinya itu. Dia meraih tangan kanan Eunha yang masih diangkat itu lalu perlahan diturunkan tangan kecil wanita itu ke tilam kembali.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfiction[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...