CAK
LAST MINUTE LAGI
EM
MINTA TOLONG VOTE DAN COMMENT YE :)
IYA ASHELAMAT MEMBACAAAA
"The number you has dialed--"
Tut.
Eunha merengus perlahan. Telefon yang dilekapkan ke telinga tadi diturunkan lalu didaratkan ke atas meja di hadapan. Sebal. 5 kali dia cuba mendail nombor Jungkook dan hasilnya tetap sama. Tidak tersambung. Itu belum kira lagi cubaan yang sama pada petang tadi. Hasil yang menyebalkan.
Hari sudah malam. Jam sudah hampir menunjukkan waktu 9 malam. Namun, figura seorang Jeon Jungkook tidak kunjung-kunjung juga muncul. Sepatah makluman dari lelaki itu pun langsung tidak diterima. Membiarkan isteri dan anak termangu menunggu tanpa sebarang khabar.
Eunha yang sedang menatap lurus ke hadapan, melayan kekesalan yang menyelubung diri langsung terganggu apabila terasa lengan kanannya ditarik-tarik dan digoyang. Dia langsung menoleh.
"Mummy, bila daddy nak balik? Jungwon dah lapar..." tutur Jungwon dengan nada lirih sambil menatap redup wajah sang ibu di tepi. Perutnya sudah berkeroncong hebat. Mana tidaknya, sejak petang tadi dia sanggup menahan laparnya hanya untuk menunggu sosok ayah pulang. 4 jam juga dia mengikat perut.
"Eoh, itulah, sayang. Daddy tak balik-balik lagi pun. Ada apa agaknya" balas Eunha senada sebelum mengeluh kecil. Sekesal-kesalnya pun, dia masih bimbang juga tentang keadaan suaminya itu.
Jungwon menayang wajah yang lebih cemberut. Lengan Eunha ditarik dan digoyangkan lagi.
"Mummyyy, Uwon lapar laaa. Tak boleh ke Uwon makan dulu? Dah lama Uwon tungguuu" rungut Jungwon lebih merintih dengan raut wajah yang masam mencuka. Perutnya digosok-gosok.
Memang benar si kecil ini sudah menunggu dengan lama. Sejak Eunha siap memasak petang tadi, Jungwon ini banyak melakukan kerja lain sepanjang 3 jam lepas bagi mengalihkan perhatiannya dari terus merasa lapar. Semua itu hanya untuk menunggu kepulangan seorang Jeon Jungkook. Dan sekarang dia tak dapat bertahan lagi.
"Iye, sayang. Dah lapar sangat ye? Jom kita makan dulu ye? Lepas tu boleh tidur. Esok kan nak sekolah?" balas Eunha lembut sambil memandang wajah cemberut anak lelakinya itu. Satu senyuman kecil diukir.
"Tak apa ke kalau Won makan dulu? Nanti daddy macam mana?" soal Jungwon polos dengan mata yang bulat-bulat memandang wajah Eunha. Masih lagi memikirkan tentang sang ayah.
Eunha langsung mengangguk sebelum tersenyum kecil. Rambut hitam Jungwon diusapnya perlahan.
"Iye. Takkan la mummy nak biar anak mummy ni lapar macam ni, hm? Nanti daddy balik la tu. Daddy mesti ada banyak kerja. Itu yang tak boleh balik lagi" jelas Eunha lembut bagi mententeramkan hati anak kecil itu. Rambut si kecil itu setia diusapnya perlahan.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfic[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...