"Yah, kau pergi berambus" arah Jungkook spontan dengan berangnya namun masih menggunakan nada rendah. Memang lama dia menahan marahnya dan berusaha untuk tidak keluarkan ayat yang baru dia keluarkan ini. Namun apakan daya, kesabarannya menipis dek mulut lancang adiknya itu.
Eunha pula drastik matanya membulat apabila mendengar ayat halau dari Jungkook itu. Dia memandang suaminya itu dengan pandangan tidak menyangka.
Hae Jung yang mulanya tersentak itu langsung mengangguk-anggukkan kepalanya setelah itu. Dia tersenyum sinis.
"Eoh. Memang aku nak berambus pun dari sini. Aku dah semak la dengan perangai kau. Aku tak pernah bayang ada abang perangai teruk, tak guna macam kau" respon Hae Jung dengan kesal dan pedasnya sambil menatap tajam raut wajah berang Jungkook. Dia kemudiannya merengus perlahan sebelum melanggar bahu lelaki itu, mengorak langkahnya ke arah tangga.
Manakala Eunha pula sudah gelabah dengan situasi itu. Dia langsung memusingkan badannya, berura untuk mengejar langkah adik iparnya itu.
"Hae--"
Niat Eunha untuk mengikuti langkah Hae Jung yang sedang dibelenggu kemarahan itu terganggu apabila lengan kecilnya diraih Jungkook,menghalang dirinya dari pergi. Dia menoleh, memandang wajah datar suaminya itu.
"Tak payah. Biar dia" tutur Jungkook ringkas sambil menatap wajah bimbang Eunha. Tangannya masih menggenggam lengan kiri isterinya itu.
Eunha mengeluh kecil sebelum meloloskan lengannya dari pegangan Jungkook. Dia memusingkan badannya sedikit, membetulkan posisi berdirinya bagi menghadap lelaki itu.
"How can I? Awak baru je halau dia tau" balas Eunha sambil merenung wajah Jungkook di hadapan.
"So? It's not like you have a thing to do with her" tukas Jungkook senada sambil turut merenung wajah kecil isterinya itu.
"Of course i have. Dia macam adik saya sendiri tau. How could awak boleh halau dia macam tu je? Marah macam mana pun awak, tak perlu sampai macam ni lah. You're being too much. Seriously" tutur Eunha kesal dengan raut wajah kecewa sebelum memusingkan badannya untuk mengorak langkahnya. Namun,
"Pardon me, Jeon Eunha? Saya yang melebih?" soal Jungkook membentak dengan nada agak meninggi. Matanya tajam merenung figura Eunha yang terbantut dari melangkah itu. Tak puas hatilah dia bila dirinya pula yang disalahkan dalam hal ini. Bukannya dipertahankan, malah dipersalahkan lagi.
Eunha yang sedang berdiri statik dalam posisi membelakangi Jungkook itu langsung mengetap bibirnya sebal. Matanya dipejam seketika sambil kedua-dua tangan kecilnya menggempal penumbuk. Seterusnya, dia merengus perlahan sebelum memusingkan badannya menghadap lelaki itu semula.
"Yes, you are" jawab Eunha ringkas dengan jelasnya.
Jungkook terdiam sebentar dek jawapan Eunha yang terlihat yakin itu. Dia mengetap bibirnya kesal. Tangan kanannya mula menggempal buku lima.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfiction[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...