🔷65

247 51 212
                                    

AHAKS SAYA KEMBALI

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

AHAKS SAYA KEMBALI

PERGH 11 PAGI YE EM

MAKLUMLAH SEKETUL MINYU YANG BAIK HATI NI TANAK READERS DIA TUNGGU LAMA

AAGITUH EM

DAH SILA VOTE








.

"Aigoo. Kan nenek dia datang ambil Jungwon senja tadi. Dia dah bagitahu korang kan?" tutur ahjumma Lee dengan senyuman kecil. Dipandang bersilih ganti Eunha dan Jungkook.

"Eoh? Nenek?" soal Eunha bingung. Dahinya berkerut seribu.

"Iye. Mama kamu kan, Jungkook? Puan Choi Im Hwa tu" jawab ahjumma Lee seraya memandang Jungkook di sebelah Eunha.

Drastik tersentak Eunha dan Jungkook di situ tatkala nama penuh wanita penuh dendam itu disebut santai oleh ahjumma Lee. Masing-masing tercengang. Lagi-lagi Eunha sebagai seorang ibu mendengar respon ahjumma Lee itu. Terasa seperti rohnya terkeluar dari jasadnya saat itu.

"Mak-Maksud ahjumma, dia datang sini ambil Jungwon?" soal Eunha yang sudah dalam fasa terpana itu bersama matanya yang sedikit membuntang.

Ahjumma Lee mengangguk.

"Eoh. Lagipun dia cakap, dia dah lama tak jumpa cucu dia tu. And, dia cakap dia pun dah inform korang pasal ni. Itu yang ahjumma bagi je" respon ahjumma Lee bersahaja. Dia tersenyum kecil. Sangkanya dia sudah melakukan hal yang menyenangkan buat pasangan itu. Maklumlah, selalunya anak dan menantu yang mana tidak suka anak mereka bersama sang nenek?

Eunha terkaku di situ. Jantungnya seakan berhenti berdetak. Sungguh jawapan ahjumma Lee itu membuatnya seperti sudah tidak bermakna untuk meneruskan hidup. Anaknya yang seorang itu diberikan kepada gerangan Choi Im Hwa? Jauh sekali jika menyangka wanita itu mengambil Jungwon hanya untuk menjaga si kecil itu dengan penuh kasih sayang.

"Ahjumma kenapa tak confirm kan dengan kitorang dulu? Macam mana ahjumma boleh senang je bagi anak orang dekat tangan orang lain macam tu?" soal Jungkook, lebih kepada membentak. Nada suaranya tentulah dikawal.

"Lah, ahjumma dah call Eunha tadi. Tapi, tak angkat pun. Number kamu pulak ahjumma tak ada, Jungkook" jawab ahjumma Lee polos.

Jungkook merengus perlahan. Bibirnya dikemam rapat. Apa pun, memang bukan sepenuhnya salah ahjumma Lee. Wanita itu tidak tahu apa-apa. Secara logiknya, sememangnya siapa saja tidak membenarkan sang nenek bertemu sang cucu. Itu seperti harta berharga baru buat seorang nenek terhadap cucunya.

Ahjumma Lee mengerutkan dahinya bingung. Dia memandang raut wajah Jungkook dan Eunha yang terlihat tidak senang itu.

"Kenapa ni? Kenapa korang berdua macam protes dekat ahjumma pulak ni? Apa yang tak kenanya ahjumma bagi anak korang dekat nenek dia? Kan dia--"

[C] Trust [J.J.K] | BBP S2Where stories live. Discover now