ULULULU
MAAF KELEWATAN
DAH,VOTE
Ting tong!
"Eo,cepatnya mama sampai" omel Hae Jung seraya bangun dari sofa. Sempat dia menutup televisyen yang sedang menayang rancangan memekak terlolong itu. Remote kawalan TV diletakkan ke atas meja setelah televisyen dimatikan.
Tok tok tok!
"Ye, sekejappp!" laung Hae Jung lantang apabila pintu rumah diketuk pula. Dia menapak menuju ke pintu utama lalu pintu itu terus dibuka. Perlahan membuntang matanya apabila yang disangkanya ibunya itu ternyata gerangan lain yang terpampang di hadapan.
Ya. Jeon Jungkook dan Jeon Eunha.
"Y-Yah, macam mana korang--"
Tak sempat soalan itu diajukan sepenuhnya, Jungkook terlebih dahulu meluru masuk ke dalam rumah itu dengan merempuh tubuh adiknya serentak menarik Eunha juga.
"Yahhhhh" bentak Hae Jung sebal apabila dirinya dirempuh begitu saja. Bibirnya diketap geram sebelum pintu rumah ditutup.
Eunha perlahan menghentikan langkahnya di pertengahan ruang tamu yang tidak terlalu luas itu tatkala matanya terarah lurus pada seorang bayi yang sedang duduk di atas permaidani kecil, ligat dengan seketul mainan di tangannya.
Terkaku seketika Eunha di situ. Nafasnya seperti disekat sebentar. Matanya tak lepas memandang ke arah bayi lelaki itu. Matanya mulai memanas.
"J-Jungwon ah" panggil Eunha dengan nada agak bergetar. Nafasnya sedikit tidak keruan, tidak menyangka secepat itu dia dapat melihat kembali wajah polos itu.
Ya. Jeon Jungwon. Satu-satunya anak lelakinya yang disangkanya tempoh hari sudah dibunuh dengan kejam, yang disangkanya sudah pergi meninggalkannya, yang disangkanya telah kehilangan satu gerangan mencuit hati yang sering menceriakan hidup, rupanya sedang sempurna sifat di dalam rumah agam ini.
Eunha langsung meluru ke arah si kecil kesayangannya itu. Dia langsung melutut di atas lantai bersebelahan tilam kecil bayi itu lalu lantas tubuh kecil anak lelakinya diangkat ke arahnya. Didirikan tubuh kecil itu di atas ribanya kemudian dikucup terus-terusan pipi tembam Jungwon itu. Sangat bersyukur yang anaknya itu tidak apa-apa.
Terkekek ketawa si kecil itu apabila dicium tanpa henti oleh ibunya itu. Terlentok juga kepalanya seolah cuba mengelak dari terus dikucup terus-terusan di pipi mulusnya itu.
Terukir langsung senyuman di bibir Eunha tatkala melihat Jungwon yang bergelagat begitu itu. Walau cuma dua hari dia tidak melihat si kecil itu, terasa sangat menyeksakan ketika itu. Eunha kemudiannya memeluk longgar tubuh kecil itu seraya air matanya menitis jua. Dalam hatinya tak henti bersyukur di kala dia masih dapat mengucup pipi dan memeluk satu-satunya cahaya matanya ini.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfiction[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...