BISMILLAH
SELAMAT BERZIKIR AHSHSHAHAHS
"Tak, tak boleh ke kalau aku tak pergi?"
"Kalau kau nak tambah masalah lagi, buat lah"
"Tak, masalahnya kalau perempuan tu tak ada sekali dekat situ esok, aku boleh consider lagi nak pergi tau"
"Nak buat macam mana lagi, gila? Dia tu ibarat main cast projek esok. Mana boleh makhluk tu tak ada sekali"
Jungkook merengus perlahan. Kaki setia memijak satu-persatu anak tangga bagi menurun ke tingkat bawah. Telefon pintar di telinga kanan diubah ke telinga kiri.
"Kau jadi wakil aku je tak boleh ke, Gyu? "
"Ah, tak ada. Aku ada schedule lain esok. Kau pergi je lah, gila. Sehari setengah je"
"Seminit setengah pun aku tak boleh hidup la kalau ada dia" balas Jungkook jengkel seraya tiba di lantai tingkat bawah.
"Banyak songeh la si gila ni. Dah susah sangat,esok kau datang rumah aku. Aku toreh sikit muka kau tu. Biar dia hilang terus 'cinta' dia dekat kau tu lepas tengok muka kau"
"Hotak kau. Baik aku tukar je muka aku dengan kau. Sama je dia benci"
Ting tong!
Terbantut niat Jungkook yang hendak ke dapur untuk meminum air kosong itu apabila telinganya seperti mendengar bunyi loceng.
"Sialan. Aku harap esok hidup kau tak tenang, Kook. Biar dia menghantui--"
"Kejap,diam. Aku rasa aku dengar bunyi loceng" ujar Jungkook langsung seraya memusingkan tubuhnya ke arah ruang tamu. Dia cuba memfokuskan telinganya kalau-kalau bunyi loceng itu kembali bergema. Untuk kepastian.
"Lah, awal la dia datang menghantui--"
"Dah, diam kau"
Beep.
Panggilan bersama Kim Mingyu itu langsung diputuskan Jungkook. Dia menyimpan telefonnya itu ke dalam poket seluarnya. Lalu, dia mengatur langkah ke pintu depan. Sempat dia mengerling jam di dinding.
10.25 malam.
Entah siapa pula yang datang malam-malam begini.
Atau pun, bunyi loceng tadi cuma perasaannya saja?
Jungkook menarik gagang pintu lalu pintu dibuka. Dia menyarungkan sandalnya lalu berjalan sedikit ke hadapan. Dia menjenguk ke arah luar pagar di hujung sana. Matanya dikecilkan sedikit bagi menjelaskan penglihatannya untuk jarak jauh. Dan matanya pun terarah pada sebuah kereta yang diparkir di hadapan pagar rumahnya.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfic[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...