AAAAA MAAP LEWAT
HA VOTE YE
SELAMAT MEMBACEEEE
Ting!
Suasana lengang di meja makan yang cuma riuh dek sudu yang bertemu pinggan itu kini wujudnya sumber bunyi baru yang memecahkan kesunyian. Eunha yang berura untuk menggigit sekeping roti kosong di tangannya itu langsung tergendala apabila telefon pintarnya menerima notifikasi. Dia pun meletakkan roti yang baru dijamah suku itu ke dalam pinggan. Telefonnya yang berada di tepinya itu dicapai.
Bola mata wanita itu bergerak perlahan menilik mesej yang terpapar di skrin telefonnya. Lalu, jemarinya pun mengetik ringkas di atas skrin objek tersebut, membuka mesej yang diterima. Kemudian, bergerak-gerak bola matanya membaca mesej tersebut.
+80-0458 476871
Puan Jeon Eunha, anda mempunyai temu janji pemeriksaan pertama dengan doktor pada hari ini, jam 2 petang.
-Hospital Dasom.
8.08 amUsai saja membaca mesej formal dari pihak hospital itu, barulah dia teringat tentang jadualnya hari ini. Dia hampir terlupa tentang temu janji bagi pemeriksaan pertamanya semenjak berbadan dua. Mujur saja menerima mesej peringatan dari kakitangan hospital.
Nyalaan skrin telefon kemudiannya dipadamkan. Telefon pintar itu diletakkan perlahan ke atas meja kembali. Lalu, bola mata Eunha perlahan memandang Jungkook di hadapan yang sedang menjamah makanan dengan senyap. Mata lelaki itu tak lepas menilik skrin telefon di tangan kiri.
Sememangnya sejak tadi lagi suasana sarapan pagi pasangan suami isteri itu begitu. Seorang yang cuma menggigit roti kosong, seorang lagi pula menjamah nasi goreng sambil fokus terhadap gajet. Cuma mereka saja di meja makan. Memandangkan hari ini hujung minggu, seorang Jeon Jungwon masih enak beradu di tingkat atas.
Bibir dikemam singkat. Eunha sedang berkira-kira untuk membuka bicara. Jemarinya perlahan mengelus skrin telefon sambil di benak fikiran ligat bertarung sama ada niatnya itu patut dikuburkan saja. Mata pula tak lepas menatap Jungkook di hadapan yang sibuk dengan halnya.
"Umm, awak. Saya ada check up hari ni" tutur Eunha perlahan sedikit teragak-agak sambil memandang Jungkook di hadapan.
Jungkook yang langsung tidak meleraikan bola matanya dari telefon pintarnya sambil jemari ligat mengetik itu sekadar mengangguk kecil sebagai respon buat Eunha. Dia benar-benar memberi perhatian kepada hal di dalam telefonnya itu.
Respon yang sangat ringkas dan acuh tidak acuh. Namun, hal itu cuba dibiasakan Eunha. Cuba diterimanya. Meski, agak terkilan.
"Awak...sibuk hari ni?" soal Eunha lagi dengan nada perlahan dan berhati-hati. Bimbang jika bicaranya sekarang mengganggu lelaki itu atau dirasakan menyampah.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfic[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...