🔷18

287 69 217
                                    


IYAYAYAYA HAI

EM EKCELI AKU DH NK APDET AWAL TADI, TAPI ADA LA YG MENGHALANG EM EM

APAPUN, KIRA HALAL LAH NI DAILY APDET AHAHAHA

EHE

VOTEE LAH ANUCK II

PAI ATI BACA JE HM HM
























7.15 am

Beep Beep Beep!

Bunyi khas alarm yang sememangnya telah ditetapkan pada telefon pintar milik Eunha itu berdering kuat di tepi telinga wanita itu, cukup untuk menganggu lenanya yang nyenyak itu.

Eunha merengus perlahan sambil tangannya bergerak meraba-raba meja lampu tidur di sebelah, mencari keberadaan telefon pintarnya yang tak henti berbunyi itu. Dapat saja objek itu, dia langsung mencelikkan matanya sedikit untuk menutup alarm yang ligat memekak itu.

Eunha melepaskan telefonnya di ruang tilam di sebelahnya itu. Matanya dipejam semula. Dia meraup wajahnya. Dan, dia memaksa dirinya untuk mencelikkan sepasang matanya itu. Matanya dikerdipkan berkali-kali, cuba untuk meraih kesedarannya pada pagi ini.

"Ah, nak tidur lagi…" rungut Eunha sendiri sambil menggosok-gosok matanya. Dia menguap kecil. Dia kemudiannya mengeliat sepuas-puasnya, cukup untuk lengannya melempang manusia di sebelah.

Namun begitu, dahinya langsung berkerut seribu apabila lengannya yang melepasi ke ruang tilam di sebelah itu tidak merasakan apa-apa. Selalunya pasti lengannya itu akan berhasil menyentuh bahu kiri Jungkook. Tapi kali ini, tidak. Apa yang dirasanya cuma permukaan tilam yang tersarung cadar itu.

Eunha langsung menoleh ke sebelahnya. Kosong. Terpinga-pinga dia di situ. Hanya bantal dan cadar yang agak dirapikan itu saja yang menyapa pandangannya. Dia kemudiannya bangun dari pembaringannya dalam kebingungan.

"Sayang?" panggil Eunha agak lantang sambil matanya meliar di sekeliling bilik tidur yang luas itu. Dahinya kembali berkerut apabila tiada sahutan diterimanya.

"Takkan la dekat bawah? Jarang sekali itu manusia bangun awal nak buat sarapan" omel Eunha sebelum menyelak selimut yang menutupi separuh tubuhnya itu. Dia kemudiannya berura-ura turun dari katil. Namun telefonnya yang tiba-tiba berdering kuat di atas tilam itu langsung membantutkan niatnya.

Eunha menoleh ke belakang lalu objek yang kuat berdering itu dicapainya. Dia menilik nama pendail yang terpapar di skrin telefon itu.

'Sayang💙'

"Eh?" gumam Eunha bingung dengan kening yang terjongket sebelah. Dia kemudiannya lambat-lambat menjawab panggilan dari Jungkook itu. Maklumlah, dia masih bingung. Objek itu perlahan-lahan dilekapkan di telinganya.

"Baru bangun? Cari saya tak?"

"Tch, mwoyaaa? Awak dekat mana ni?"

"Saya tengah drive ni. Pergi site. Tiba-tiba je ada benda nak inform"

"Oh... "

"Sorry, sayang. Benda ni sudden, so saya tak sempat nak bagitahu sayang tadi"

"Tch, tak apa lah. Saya tak sedar pun awak pergi tadi. Well then, awak dah sarapan ke belum tu?"

"Belum la, sayang. Nanti saya makan dekat sana je. No worries"

[C] Trust [J.J.K] | BBP S2Where stories live. Discover now