🔷123

225 51 183
                                    

HA VOTE

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

HA VOTE

ASHELAMAT MEMBACAAAA












"Kook, fail tu. Ada tak?"

"Ada. Tapi, tak categorize lagi lah. Memang nak kena guna sekarang ke? Dah nak pukul 10 dah ni, gila" tutur Jungkook sambil menyelak-nyelak helaian di dalam fail di pegangannya itu menggunakan tangan kiri. Sempat dia mengerling jam di pergelangan tangan.

"Tak apa, aku kelaskan nanti. Kau letak je atas meja aku. Nanti aku balik dari appoinment nanti aku ambik. Lepas tu, kau nak pergi balik, pergi la. Aku pun nak balik lepas tu"

"Eoh, ok" balas Jungkook ringkas dengan anggukan perlahan. Sebaik saja itu,panggilan pun diputuskan Mingyu di hujung talian. Dia menutup fail di pangkuannya itu lalu berdiri. Kaki melangkah menghampiri meja kerjanya dan telefon pintarnya bersama fail itupun diletakkan ke atas meja tersebut.

Jam di pergelangan tangan ditilik lagi. Jarum jam tepat menunjukkan pukul 9.45 malam. Dia merengus perlahan dek kesal dengan hakikat yang dia berakhir dengan pulang malam hari ini. Fail agak tebal yang diambilnya dari rak tadi itu diraih dari meja. Kemudian, dia pun melangkah keluar dari pejabatnya dan menuju ke jabatan pengiklanan.

Sebaik saja Jungkook keluar, muncul satu figura di sebalik dinding di luar pejabat Jungkook. Kepalanya dijengukkan sedikit, memastikan lelaki itu sudah menjauh. Lalu, dia pun langsung menolak perlahan pintu kaca pejabat Jungkook itu.

"Okey...? Apa yang dia buat dekat sini malam macam ni? Ada ke kerja sampai malam? Lagipun, he's alone here. Kerja apa dia buat?" monolog Sae Yoon penasaran seraya melangkah masuk ke dalam pejabat luas milik Jungkook itu. Dia memandang sekeliling dan ke luar. Sememangnya lengang tanpa pekerja.

Dan,bagaimana parasit ini boleh masuk? Berkat kad akses staf yang diterimanya sebagai seorang yang berurusan di dalam syarikat itu, jadi dia berhasil lah bagi memasuki ke dalam bangunan dengan mudahnya.

"Ah, why am I here? Well, aku just selalu curious pasal dia. Who knows, ada something aku boleh cungkil keluar? Or,boleh buat bahan ugutan ke? That would be good enough" gumam Sae Yoon lalu mengukir senyuman kecil. Dia melangkah menghampiri meja kerja Jungkook.

"Belum masanya lah I nak mengalah. I perlu menyerah dengan bermaruah. I takkan mengalah macam pathetic,okey" omel Sae Yoon dengan megahnya sambil membelek-belek beberapa buah fail yang agak berselerak di atas meja itu. Ditilik satu-persatu tajuk fail-fail tersebut, barangkali ada yang menarik perhatiannya.

"Kenapa semua pasal kerja ni? Dia tak ada rancangan apa-apa yang dia sorok ke? Kalau tak ada, then just why the hell he's here at this hour? " gumam Sae Yoon bingung bercampur kesal sambil ligat meneliti lagi fail-fail lain. Dia gigih mahu mencari asbab untuk mencipta masalah buat lelaki itu. Setelah itu, bolehlah dia membuat lelaki itu tiada pilihan dan harus akur dengannya.

[C] Trust [J.J.K] | BBP S2Where stories live. Discover now