OHOK CAK
HUEHUEHUE SILAKAN BACA
VOTE COMMENT ;)
"Kenapa mummy dengan daddy diammm je?" soal Jungwon penasaran sambil memandang ibu dan ayahnya itu bersilih ganti. Maklumlah, sejak dari 5 minit lalu mereka menjamah sarapan pagi, hanya bunyi sudu dan penyepit besi menyentuh pinggan saja yang memecahkan suasana. Tiada sepatah kata pun yang keluar dari mulut sesiapa.
"Hm?" sahut Eunha spontan apabila mendengar anaknya itu bersuara. Dia yang berura untuk menyuap nasi goreng ke dalam mulut pun tergendala dibuatnya. Matanya memandang wajah penasaran Jungwon yang duduk bersebelahan Jungkook itu.
Manakala,berbeza pula dengan Jungkook. Dia tidak merespon apa-apa. Dia hanya berbuat sibuk menyuap nasi ke dalam mulut tanpa memandang Jungwon dan Eunha.
Jungwon kekal memandang Eunha dan Jungkook bersilih ganti. Dia penasaran dan ingin menebak dengan hanya melihat raut wajah ibu dan ayahnya itu.
"Kenapa? Mummy dengan daddy--"
"Aniya. Makan lah, sayang. Nanti terlewat macam mana?" tukas Eunha spontan dengan nada lembut, menghalang si kecil itu dari bertanya yang bukan-bukan di meja makan. Dia mengukir senyuman singkat buat Jungwon.
Jungwon mengangguk kecil lalu menoleh memandang Jungkook di sebelah.
"Ha, daddy. Mummy suruh makan cepat. Nanti terlewat" seloroh Jungwon sebaik saja menoleh memandang Jungkook di sebelah. Berbuat seolah tuturan ibunya tadi untuk ayahnya, bukan untuknya.
Terkesima langsung Eunha dibuatnya dek kelakuan anaknya itu. Matanya sedikit membulat.
"Ah, ani--"
Eunha yang spontan menggelabah untuk menafikan itu langsung menghentikan bicaranya apabila dia menyedari tindakannya.
"Ah, molla" omel Eunha lalu langsung menunduk memandang nasi goreng yang berbaki di dalam pinggannya. Dicedok sedikit nasi tersebut lalu disuap ke dalam mulutnya langsung. Jujur, dia gugup. Masa-masa macam inilah si Jeon Jungwon itu nak tersalah faham pun.
Jungkook pula hanya memandang sekilas Eunha di hadapan lalu kembali menyuap nasi ke dalam mulutnya.
Manakala seketul Jeon Jungwon itu sudah tersengih kecil melihat ibunya yang tersalah tingkah itu. Lalu, dia meneruskan menyuap suapan nasi goreng terakhir ke dalam mulutnya.
"Daddy" panggil Jungwon sambil memandang Jungkook di sebelah sebaik saja dia selesai menghabiskan hidangan sarapannya.
"Hm?" sahut Jungkook ringkas seraya memandang anak lelakinya itu. Keningnya dijongket sebelah.
Jungwon tersengih kecil sebelum mendekat dengan ayahnya itu lalu dia menekup telinga ayahnya dan berbisik.
"Mummy marah dengan daddy lagi ke?" soal Jungwon meminta kepastian dengan nada berbisik itu. Setelah itu dia menjauhkan sedikit dari telinga ayahnya itu untuk mendapatkan respon.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfiction[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...