🔷112

184 47 191
                                    

AAAAAA MAAP KELEWATANNN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

AAAAAA MAAP KELEWATANNN

DAH, SILALAH BACA

VOTE DULU YE MUAH















"Dey,cerialah! Aigooo"

Suara seorang Choi Yuna dari hujung panggilan video bergema di ruangan dapur yang diduduki Eunha itu. Tak senang hati dia melihat ekspresi mendatar di wajah rakannya itu.

Eunha yang sedang menyuap longlai hidangan sarapannya itu sekadar fokus dengan hal yang mengganggu fikirannya itu. Si Yuju yang terpapar di skrin telefonnya menerusi panggilan video itu langsung tidak diendahkannya.

"Nanti kalau Jungwon tu tengok muka mummy dia sedihhh je gini,macam mana budak tu nak yakin dengan korang yang 'dah berbaik' tu"

Eunha perlahan mengeluh kecil tika mendengar tuturan rakannya itu. Ya, sejak 15 minit lepas, setelah dia pulang dari menghantar Jungwon ke tadika, dia telah menceritakan kesemuanya kepada Yuju menerusi panggilan video ini. Sambil menjamah sarapan.

"Entah la,Ju. Aku pun tak yakin sangat dengan keputusan aku yang ni" jawab Eunha celaru sambil menguis perlahan lebihan sayuran di atas pinggannya itu.

"Yakin je lah,Na~ Apa yang tak yakinnya? Buat decision nak stay dengan laki kau sendiri pun tak yakin ke?"

Eunha mengeluh panjang. Dia memandang wajah Yuju di skrin telefonnya yang disandarkan pada botol air mineral itu.

"Tak ada la...aku takut nanti kitorang bergaduh lagi. Lepas tu,Jungwon dengar lagi. Aku kalau boleh memang tak nak langsung dia tengok kitorang yang macam ni"

"Then,cubalah berbaik dengan laki kau tu,Na"

Eunha lagi-lagi mengeluh perlahan.

"Kitorang baru je berbaik dalam tiga hari lepas. Then,bergaduh pulak. Aku sampai dah penat dengan semua ni,Ju"

"Pasal laki kau tu. Kau yakin ke dia dengan perempuan tu ada affair?"

Eunha menghela nafasnya perlahan. Sudu besi yang berada di pegangannya itu diletakkan ke dalam pinggan. Wajah Yuju dipandang.

"Aku tak ada la yakin sepenuhnya. Tapi,apa yang jadi baru ni tu terlalu bagi kesan dekat aku. Aku rasa macam dimalukan dengan husband aku sendiri dekat bar tu. Aku rasa macam tak dihargai je. Dah la dia marah aku depan perempuan tu. Macam di-back up pulak perempuan gila tu. Memang bagi kesan sangat dekat aku,Ju"

"Tapi, kau tahu kau kena percaya dia kan,Na? "

Eunha mengangguk-anggukkan kepalanya perlahan. Dia memandang tepat ke wajah Yuju di paparan skrin telefon itu.

"Ye. Aku nak percaya dia. Tapi, macam aku cakap tadi lah,Ju. Benda tu buat aku terkesan sangat. Even waktu tu dia tengah mabuk sekalipun, tapi dia tak pernah sampai macam tu sebelum ni. Aku...aku tak tahu la, Ju. The fact yang dia sekarang akan lebih banyak jumpa perempuan tu dekat office, buat aku...buat aku jadi fikir yang..."

[C] Trust [J.J.K] | BBP S2Where stories live. Discover now