ha.
"Lah sayang,tak bangun lagi?" tutur Eunha dengan nada agak meninggi sebaik saja dia membuka pintu bilik tidur mereka itu. Matanya juga sedikit membuntang geram tika melihat figura seorang Jeon Jungkook masih enak tidur di atas katil itu. Geram lah Eunha dibuatnya. Pukul 7.30 pagi tadi lagi dia sudah kejut,sangkanya lelaki itu sudah kemas berkemeja. Rupanya hampeh!
Eunha merengus perlahan sebelum menapak sebal menghampiri katil jenis King itu. Dia berdiri statik di tepi birai katil,tepat di sebelah Jungkook berbaring. Ditatap tajam suaminya yang masih sedap dibuai mimpi dengan sebelah lengannya yang menutup bahagian mata. Tahu pun rimas cahaya matahari tu cucuk mata,tapi tak nak bangun-bangun jugak.
"Sayang,bangunnnn! Dah pukul 8 ni! Nanti lewat la masuk office tu ha!" laung Eunha agak lantang sambil menepuk-nepuk lengan kanan Jungkook sebelum ditarik ke tepi,mengalihkan lengan kekar lelaki itu dari terus menutup bahagian mata.
"Lima minit,sayang" tukas Jungkook ringkas dengan matanya yang kekal tertutup itu sebelum mendaratkan kembali lengannya pada bahagian matanya.
"Tak ada lima minit,lima minit! Bangun cepat! Awak tu dah la ada meeting dengan ketua pengarah dari company appa 8.45 nanti. Lepas tu meeting tu dekat company awak pulak. Tak payah nak buat hal pergi lewat pulak. Tetamu pulak nak kena tunggu tuan rumah ha" bebel Eunha dengan lancar tanpa tersangkut langsung. Sebelah tangannya memang spontan mencekak pinggang tika menghamburkan kata tadi.
"Mingyu boleh handle yang tu" balas Jungkook bersahaja dengan nada suaranya yang longlai itu. Dia masih tidak mengalah untuk meneruskan lenanya itu. Matanya memang tidak dicelik langsung. Sayang betul lenanya itu.
Eunha langsung merengus geram mendengar respon Jungkook itu. Matanya juga membulat sedikit.
"Mingyu pulak. Awak tu yang kena handle. Tak payah nak salah guna kuasa sangat. Bangun cepat!" tukas Eunha kesal dan sebal sambil menatap tajam wajah Jungkook yang terlindung lengan kekarnya itu. Ditampar kuat lengan kanan suaminya itu.
"Ala sayang. Lima minit laaaa. Serius, lima minit" rayu Jungkook meleret yang seperti terlalu terdesak sangat itu. Lima jarinya diangkat ke udara dengan mata yang tertutup itu.
Eunha menggelengkan kepalanya perlahan sebagai respon,seolah itu dilihat lelaki itu pula.
"Nope. Bangun cepat! Nanti lambat,Jeon Jungkook!" gesa Eunha geram sambil menarik-narik lengan kanan Jungkook berulang kali,berharap dapat membangunkan lelaki itu. Liat betul lah nak bangun tu.
"Ye okey,Jeon Eunha" balas Jungkook senada sebelum selamba dia merentap lengan Eunha yang sedang menarik-narik lengannya itu,berhasil membuatkan tubuh kecil isterinya itu terdorong ke arahnya dan menghempap sedikit tubuhnya dan akhirnya mendarat di sebelahnya.
"Ah mwoyaaa" bentak Eunha spontan apabila tubuhnya dalam sekelip mata boleh berakhir di sebelah seorang Jeon Jungkook itu. Dia langsung berura untuk bangun dari pembaringannya namun Jungkook pantas menarik lengannya, membuatnya terbaring kembali di sebelah suaminya itu. Tak cukup dengan itu, pinggangnya dirangkul erat pula, seolah mengunci pergerakannya di situ.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfic[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...