YE
ATOLONGLAH VOTE DAN COMMENT ')
"Jungwon ah" panggil Eunha dengan senyuman tatkala mendapati Jungwon yang baru keluar dari pagar tadika itu.
"Eoh,mummy!" balas Jungwon riang seraya langsung terkedek-kedek berlari anak ke arah Eunha dengan ekspresi ceria. Lalu,separa tubuh ibunya itu langsung dipeluk.
"Macam mana sekolah hari ni,hm?" soal Eunha lembut sambil mengelus perlahan rambut anak lelakinya itu. Jungwon langsung mendongakkan kepalanya memandang sang ibu.
"Okey! Best! Cikgu ajar lukis-lukis!" jawab Jungwon girang dengan riangnya.
Eunha langsung tersenyum sebelum menganggukkan kepalanya sebagai respon. Lalu,rambut Jungwon itu dikusutkannya perlahan.
"Kajja. Won nak ikut mummy pergi beli barang dapur tak?" soal Eunha mesra dengan menjongketkan keningnya sambil memandang Jungwon di hadapan.
"Nak,nak! Kita pergi pasaraya eh,mummy?" respon Jungwon sebaik saja meleraikan tangannya dari terus memeluk tubuh ibunya itu. Bulat-bulat matanya memandang wajah Eunha.
"Iye,sayang. Mummy nak masak makanan favourite daddy hari ni" jelas Eunha lalu mengulum senyuman. Memang itu niatnya sejak pagi tadi setelah Jungkook memaklumkan bahwa dia boleh pulang awal hari ini.
"Uwaaaa! Uwon pun nak!" respon Jungwon setelah bersorak kecil itu. Dia menarik-narik lengan ibunya itu.
Eunha langsung tergelak kecil sebelum mengangguk-anggukkan kepalanya.
"Ye,ye. Won nak mummy masak apa,sayang?" soal Eunha lembut dengan nada yang masih tersisa tawa itu.
"Doenjang jjigae!"
"Araso,kajja"
"Yeyy"
•
•
•
【 BBP S2:TRUST】
»92
•
•
•
"Mummy,lobak ni mana satu yang betul? Warna putih ke...oren?" soal Jungwon polos sambil menayang sebiji lobak putih dan lobak merah yang berada di tangan kiri dan kanannya itu. Bulat-bulat matanya memandang Eunha yang sedang memilih beberapa paket tauhu di sebelahnya itu,menanti jawapan.Eunha langsung menoleh apabila mendengar suara anaknya itu mengajukan soalan. Dia langsung tersenyum kecil.
"Warna putih,sayang" jawab Eunha ringkas sebelum menilik sekilas skrin telefon pintarnya,menilik senarai beli di situ.
"Warna putih? Habis,yang warna oren ni bukan lobak betul ke,mummy? Lobak tipu-tipu ke?" soal Jungwon dengan terkebil-kebil. Dia memandang dua jenis lobak di tangannya itu bersilih ganti dengan buntu.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfiction[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...