YE AGAIN LEWAT
HA VOTE COMMENT
ASHELAMAT MEMBACA
"Sayang, let's say, kalau diberikan kesempatan, diberikan peluang,awak nak tak cuba berdamai dengan puan Choi, ibu awak sendiri? " soal Eunha lembut sambil kekal menatap tepat ke wajah Jungkook.
Raut wajah Jungkook drastik berubah apabila soalan itu diajukan. Tangan kirinya yang digenggam tangan kecil Eunha langsung diloloskan dari genggaman isterinya itu. Dia memalingkan wajahnya ke hadapan.
"Not this again, Jeon Eunha" respon Jungkook senada sambil menatap lurus ke hadapan. Ekspresi wajahnya dingin.
"Wae? Saya cuma curious pasal tu. Just answer me" balas Eunha sambil menatap sisi wajah suaminya itu.
"Saya tak nak ruin the mood just sebab soalan tu" ujar Jungkook mendatar. Dia langsung tidak mengerling Eunha di sebelah.
"Sayang, please?" balas Eunha berbaur pujukan dengan tatapan khasnya itu.
Jungkook mengeluh kasar. Bibirnya diketap. Dia menoleh memandang wajah bersungguh isterinya di sebelah.
"Awak tahu jawapan saya, Jeon Eunha. Terlalu jelas" tutur Jungkook senada sambil merenung wajah polos Eunha.
"Tak apalah. Jawab je. Saya tak nak assume sendiri" jawab Eunha ringkas, tetap tidak berura untuk mengalah.
Jungkook merengus perlahan. Bibirnya dikemam. Matanya dipejam sebentar sebelum dicelik semula. Cuba menyalurkan kesabaran dalam dirinya. Setelah itu, dia mengeluh kecil.
"Benda tu takkan jadi. Memang takkan jadi. Dan, kalau jadi sekalipun, saya takkan senang-senang nak berdamai dengan dia. Even with the fact who she is to me" balas Jungkook mendatar sebelum merengus perlahan.
"Wae?" soal Eunha penasaran atau lebih kepada mahukan penerangan lebih jelas dari suaminya itu yang secara tak langsungnya menyuruh lelaki itu terus berbicara tentang itu.
"Jeon Eunha" panggil Jungkook spontan dengan nada mengeras bersama tatapan tajamnya apabila wanita itu enggan menutup saja topik itu.
"Please, sayang? Kali ni je. 2 bulan saya simpan soalan ni. Bagi la kali ni segala curiousity saya terjawab. Eoh?" pujuk Eunha lembut sambil menatap wajah tegang Jungkook dengan matanya yang bulat-bulat itu. Sungguh, sejak dua bulan lepas lagi dia memang mahu bercakap tentang ini dengan suaminya itu. Namun, dia tangguhkan saja dulu.
Jungkook merengus perlahan. Bibirnya dikemam rapat. Memang dia perlu mengalah juga walau macam mana pun.
"Obviously sebab semua benda yang dia dah buat selama saya hidup. Nak maafkan dia pun susah, apatah lagi nak berdamai dengan dia? Too hard" jelas Jungkook senada.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfiction[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...