🔷08

389 77 164
                                    

IYA HAI

HM

SOWI ALMOST SEMINGGU TAK APDET

AKU SEBOK DGN DRAMA-

HAH DAH BACA JE LAH

VOTE DAN COMMENT OKEYY💙



















"Sayang, nanti lepas sayang graduate, what if sayang kerja dekat sini balik?" tutur Jungkook memberi cadangan sambil memandang Eunha yang sedang berjalan seiring dengannya itu.

"Emmm, tak tahu la, wak. Saya bukan apa, nanti macam tak adil pulak untuk staff awak yang lain. Yelah, diorang tu semuanya struggle dari bawah lagi untuk dapat naik atas. Takkanlah saya nanti tiba-tiba dapat terus jadi staff dekat sini. Lagipun saya ambik course engineering, and macam yang awak tahu, semua jawatan yang related to engineering semuanya dah ada orang dalam company awak ni" tukas Eunha panjang lebar sebelum mengulum senyuman kecil buat Jungkook di sebelah. Dia setia menghayun langkahnya beriringan dengan Jungkook.

Mereka kini sedang berjalan di bahagian tempat parkir kereta dalam bangunan, menapak menuju tempat Jungkook memarkirkan keretanya.

"Then, just be my PA back" balas Jungkook bersahaja.

"Ish, lagi lah tak adil tu. Nanti apa pulak staff awak kata. Even saya wife kepada CEO company ni, doesn't mean that everything saya boleh dapat dengan senangnya. Ye, awak ada hak untuk buat apa je sebab company ni awak punya, tapi saya tak nak lah semua benda saya dapat tanpa usaha saya sendiri. I mean, apa function saya sambung belajar kalau saya boleh dengan senangnya dapat jawatan, pangkat, kuasa ni semua kan?" tukas Eunha panjang lebar lagi.

"kalau macam tu, baik saya tak payah sambung belajar" sambung Eunha sebelum berdecit perlahan.

"Siapa suruh sayang sambung belajar?" soal Jungkook berbaur sindiran seraya mengerling sekilas Eunha di sebelah.

"Ish, kan saya cakap saya nak dapat sesuatu jawatan tu atas usaha saya sendiri. Sebab tu saya nak sambung belajar!" bentak Eunha protes sebelum menampar perlahan lengan Jungkook.

Jungkook langsung tertawa kecil saat melihat ekspresi protes yang ditunjuk isterinya itu. Wajah cemberut dengan bibir yang dicebikkan itu cukup membuatkan seorang Jeon Jungkook geli hati. Dia mengangguk-anggukkan kepalanya.

"Araso, araso" respon Jungkook mengalah. Dia kemudiannya mengerling Eunha di sebelah yang langsung berekspresi ceria kembali. Jungkook langsung berdecit perlahan.

"Oh ya, tadi awak meeting pasal apa?" soal Eunha, membuka topik baru. Dia memandang Jungkook di sebelah.

"Eoh, meeting pasal seminar next week tu dengan site dekat Busan tu lah. Macam-macamlah discussion, sebab projek Busan ni boleh dikatakan projek besar jugak lah" jelas Jungkook sebelum mengulum senyuman kecil sekilas pada Eunha di sebelah.

Eunha mengangguk kecil.

"So, Mingyu pun mesti terlibat sekali kan? Since tadi time dia hantar Mi Yeon dekat saya, saya nampak dia pegang file yang sama macam awak. So, dia pergi meeting yang sama dengan awak lah kan?" tebak Eunha sambil mendongak sedikit memandang Jungkook di sebelah.

"Ye, Mingyu pergi dengan saya nanti" respon Jungkook ringkas. Eunha hanya menganggukkan saja kepalanya.

"Wait, cakap pasal fail tu," gumam Jungkook sebelum langsung memeriksa beg kerjanya yang dimuatkan beberapa fail itu. Dia menilik satu persatu muka depan fail itu.

[C] Trust [J.J.K] | BBP S2Where stories live. Discover now