IYELAH KIRA DAILY LA EM
HA VOTE DAN COMMENT YE
EHE
"Mummy, botol air Jungwon mana?"
Eunha yang sedang menuruni tangga sambil memasukkan telefon pintarnya ke dalam beg tangan itu langsung mengangkat kepalanya apabila mendengar suara agak lantang Jungwon. Anak kecil itu sudah berdiri di hadapan tangga di lantai bawah, mendongak melihat sang ibu di atas.
"Dekat dapur tak ada ke?" soal Eunha sambil memandang anaknya yang sudah rapi berpakaian seragam tadika. Kakinya setia melangkah menuruni tangga.
"Tak adaaa" balas Jungwon sedikit merengek sambil menggeleng-gelengkan kepalanya. Wajahnya sedikit cemberut. Sebal tidak menemukan botol airnya untuk diisi air kosong.
"Habis, ada kaki ke botol air Jungwon tu?" soal Eunha dengan sindiran mesra bersama kening yang dijongket sebelah. Dia kian menghampiri lantai bawah dan Jungwon.
"Tak jugak macam tu" jawab Jungwon polos dengan gelengan perlahan.
"Ha, lepas tu? Mummy memang letak dekat dapur ye. Kalau tak ada tu, mesti tuan dia yang letak merata tempat" ujar Eunha bersahaja dan menyepetkan kedua-dua matanya, merenung curiga anaknya itu. Dia kini memijak di lantai bawah di hadapan tangga.
"Ala, dekat mana eh, mummy?" soal Jungwon sambil bulat-bulat matanya menatap wajah ibunya di hadapan. Nak raih simpatilah tu dengan mata bulat dia.
Eunha selamba menjongket bahunya sebagai respon awal.
"Ha,tak tahu. Betul tak ada dekat dapur?" soal Eunha mahukan kepastian sambil menatap wajah polos anaknya itu.
Jungwon mengangguk yakin.
"Iye, tak adaaa. Uwon dah periksa merata tempat, mummyyy" jawab Jungwon yang kembali dengan nada merengeknya. Bibirnya dicebikkan sedikit. Sebal.
Eunha berdecit perlahan dek reaksi sebal Jungwon itu. Nak salahkan orang lah tu botol air dia hilang.
"Cuba pergi tengok dekat bilik Jungwon pulak" cadang Eunha.
"Eoh, okey. Kejap eh, mummy" respon Jungwon langsung dengan agak teruja. Harap-harap ada lah dekat biliknya. Langsung saja dia mendaki tangga dengan riangnya.
"Yeee, jangan lari naik tangga tu" pesan Eunha seraya menoleh melihat Jungwon yang laju menaiki tangga itu.
"Eohh" balas Jungwon akur dengan agak lantang. Namun, mulut saja kita begitu. Kaki tetap saja seperti mendaki tangga sambil berlari. Seolah tidak dilarang pula.
Eunha hanya mampu menggelengkan kepalanya perlahan sebelum memandang ke hadapan kembali. Dia kemudiannya mengatur langkahnya ke ruang tamu untuk menunggu Jungwon di sana. Namun, terhenti juga langkahnya apabila mendapati keberadaan Jungkook di sana sedang membetulkan kot.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfic[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...