🔷109

190 45 295
                                    

ANUCK II MAAP SAYA LAMBAT YA

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ANUCK II MAAP SAYA LAMBAT YA

SEDIAKAN TASBIH DI TANGAN DAN SELAMAT MEMBACAAAA

HA YE VOTE DULU YE MUAH


















"Okey,dah. Dah handsome dah anak mummy" tutur Eunha mesra sebaik saja selesai memakaikan tali leher pada kolar baju seragam tadika Jungwon itu. Dibetulkan ringkas baju putih yang tersarung kemas di tubuh kecil anaknya itu. Rambut hitam si kecil itu juga dirapikan singkat.

Jungwon langsung tersengih lalu melihat dirinya yang sudah rapi dengan pakaian seragam.

Eunha tersenyum kecil sebelum berdiri dari posisi melututnya ketika menyiapkan anaknya itu. Dia mengelus perlahan rambut Jungwon.

"Kajja" ajak Eunha seraya menghayun langkahnya ke pintu.

"Kejappp,beg!" balas Jungwon lalu langsung terkedek-kedek berlari ke arah katilnya untuk meraih beg galasnya.

Eunha pula hanya tersenyum kecil melihat gelagat anaknya itu. Dia terlebih dahulu melangkah keluar dari bilik Jungwon. Langkahnya diorak menuju ke tangga namun terhenti apabila mendapati figura Jungkook yang sudah berpakaian kemas keluar dari bilik tidur mereka.

"Eo,sayang-"

Tersentak Eunha yang berniat untuk menegur lelaki itu apabila figura itu hanya melangkah ke tangga tanpa menghiraukannya. Seolah suaranya tadi tidak sampai ke telinga suaminya itu.

Eunha memandang sosok tubuh Jungkook yang berjalan hingga hilang dari pandangannya. Di saat itu dia langsung mengatur langkahnya bagi mengejar langkah suaminya itu. Lelaki itu sedang menuruni tangga.

Bibirnya dikemam rapat lalu lantas memghampiri Jungkook tika mereka berada di lantai bawah.

"Um, sayang. Awak...tak nak makan dulu? Jom lah makan dulu. Saya dah siapkan. Eoh?" tutur Eunha dengan nada yang cuba kedengaran ramah. Dia kekal mengikuti langkah Jungkook yang semakin hampir dengan pintu rumah itu.

"Saya dah lambat. Saya makan dekat office" balas Jungkook senada yang kekal membelakangi Eunha itu. Bola matanya tidak mengerling sedikit pun wanita itu yang boleh dikatakan berdiri di sebelahnya itu.

"Tapi, saya dah--"

Belum sempat Eunha menghabiskan bicaranya, Jungkook sudah pun melangkah keluar dari rumah dan pintu ditutup.

"--masak untuk awak.." sambung Eunha perlahan sambil menatap lurus ke pintu rumah yang sudah ditutup itu. Dia kemudiannya mengeluh panjang. Bibirnya dikemam rapat. Kepala menunduk memandang lantai.

Pasti lelaki itu terlalu kesal dan marah kepadanya sangat.

Sememangnya sejak semalam lagi lelaki itu berlaku dingin dengannya. Lebih tepatnya, tidak mengendahkannya.

[C] Trust [J.J.K] | BBP S2Where stories live. Discover now