HAH VOTE DULU
Eunha memandang kosong kereta sedan Jungkook yang meluncur laju meninggalkan kawasan lot parkir.
"Terus balik"
Terngiang-ngiang suara dingin Jungkook memesan kepadanya sebelum dia keluar dari perut kereta lelaki itu tadi. Eunha merengus perlahan sebelum mengatur langkahnya ke arah lot keretanya diparkir. Tali beg sandangnya yang sedikit meleret itu diangkat ke atas bahu kembali. Tangan kiri setia menjinjing beberapa beg plastik.
"Eunha"
Eunha yang sedang melangkah rapi itu langsung terhenti apabila mendengar namanya diseru. Dia pun menoleh ke belakang, melihat gerangan yang memanggilnya.
"Eoh? Eoh, puan" respon Eunha langsung agak tidak menyangka sebaik saja melihat figura ibu mentuanya yang sepertinya baru keluar dari kereta itu.
Ya, gerangan itu merupakan Choi Im Hwa.
Puan Choi hanya menarik senyuman sikit. Dia menapak menghampiri Eunha sambil memasukkan kunci keretanya ke dalam beg tangan. Setelah itu, dia berdiri di hadapan menantunya itu.
"Dah nak balik ke?" soal puan Choi berbasa-basi, memulakan bicara.
"Eoh" balas Eunha ringkas setelah mengangguk. Dia mengukir senyuman lebar.
Puan Choi mengangguk kecil, mengerti.
"Puan baru nak masuk beli eh?" soal Eunha pula, turut berbasa-basi.
Puan Choi pun menganggukkan kepalanya. Dia memandang lama wajah Eunha seolah ada sesuatu yang hendak diungkapnya.
Eunha yang terasa sedikit kejanggalan di situ langsung menarik senyuman singkat. Lehernya digaru perlahan.
"Ah, tak apa lah macam tu. Saya pergi dulu" pamit Eunha langsung dengan senyuman. Maklumlah, dia sudah buntu untuk berbicara apa dan dia sangat benci kejanggalan yang berlaku. Selalunya tak begitu pun.
Eunha membongkokkan sedikit tubuhnya memberi hormat sebelum langsung memusingkan badannya untuk beredar. Baru saja kakinya berura untuk melangkah,
"Kejap, Eunha" ujar puan Choi langsung.
"Hm?" balas Eunha penasaran sebaik saja menoleh. Wajah puan Choi dipandang.
"Aku ada benda nak cakap dengan kau. Dekat cafe tu boleh?"
•
•
•
【 BBP S2:TRUST】
»113
•
•
•
"So, puan nak cakap apa?" soal Eunha penasaran sambil memandang wajah puan Choi di hadapan.
"Ah, Hae Jung bagitahu aku. Pasal situation kau dengan Jungkook sekarang" jelas puan Choi senada.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfic[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...