HAH CHAP 80 DH
SABA BYK SIKIT NNTI TAMAT LA AHSHSHS
"Okey, lebih fresh!" omel Eunha riang dengan nada agak tinggi sebaik saja dia selesai membasuh mukanya dan menggosok gigi. Pantulan wajah girangnya di cermin di hadapannya cukup membuktikan betapa segarnya penampilan bangun awal paginya tika itu. Dengan rambutnya yang disanggul tinggi dan raut wajahnya yang ceria.
"Eheee nak pergi mana ye hari ni?" monolog Eunha teruja sebelum mengelap cermat wajah mulusnya yang agak basah itu menggunakan tuala kecil yang tersidai di palang sebelah cermin sinki. Setelah itu, dia melangkah keluar dari tandas dengan perasaan riang.
Jam baru menunjukkan angka 7 pagi, dan di situlah seorang Jeon Eunha, terlalu teruja untuk keluar meneroka bandar Jeju pada hari kedua percutiannya dengan Jungkook di bumi Jeju.
Berbeza pula dengan seorang Jeon Jungkook, lelaki itu dengan aman sejahteranya diulik mimpi di atas katil. Sedikit pun tidak terganggu lenanya dengan suara girang isterinya di muka pintu tandas.
"Sayang, sayang,sayang!" laung Eunha agak lantang seraya melangkah menghampiri katil tatkala melihat suaminya itu masih enak dibuai mimpi. Dia naik ke atas katil lalu duduk bersebelahan Jungkook yang sedang berbaring dengan lengan kanan yang menutupi bahagian mata. Lelaki itu langsung tidak merespon.
"Sayaaaaaang" panggil Eunha meleret serentak dengan kedua-dua tangannya yang menggoyang-goyang tubuh Jungkook agar mengejutkan lena lelaki itu.
"Hmm" respon Jungkook dengan cuma satu deheman longlai bersama matanya yang langsung tidak dicelik. Lengannya juga setia menutup bahagian matanya.
"Bangun lah, sayangg. Bangun lahhh" kejut Eunha lagi dengan bersungguh seraya menarik lengan kiri Jungkook, berganjak dari terus menindih bahagian mata lelaki itu.
Jungkook tidak merespon pula kali ini. Dia tetap saja cuba mengabaikan 'gangguan' dari seorang Jeon Eunha itu dan berusaha untuk menyambung lenanya kembali. Sepasang matanya tetap saja dipejam.
"Kita nak pergi mana hari ni, sayang? Awak dah buat research kan tadi malam? Jom la kita pergi sekarang!" tutur Eunha yang sedikit pun tidak lekang keterujaannya itu. Digoyang berkali-kali lengan kiri kekar Jungkook dalam kegirangan.
Jungkook yang semestinya sudah agak sebal dek lenanya sepenuhnya terganggu oleh Eunha, kini akhirnya mencelikkan matanya setelah mengeluh kecil. Wajah riang dan segar isterinya itu menyapa pandangannya.
"Pergi mana?" soal Jungkook buntu tanpa rasa bersalah. Raut wajah bingung ditayang.
"Eishhh, manalah saya tahu dekat awakkk. Awak cakap kita pergi somewhere hari niii" respon Eunha sebal sebelum melepaskan kasar lengan Jungkook yang berada di pegangannya barusan.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfiction[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...