🔷13

343 68 158
                                    

YA DUA HARI TAK APDET, ASORRY LAH YA

CHAP NI BOLEH THN PANJANG THAT'S Y AKU ASYIK KENA POSTPONE JAP SBB PENAT TAIP EM

HA DH, VOMMENT YA BIJAK II SEKALIAN :)

Vote pun dah ok ya uhuk

EH TAK TAK AKU XCKP YG TAK VOTE TU TAK BIJAK-

Hm












DUA hari sudah berlalu, bererti hari yang sangat ditunggu-tunggu seorang Jeon Eunha sudah tiba. Bukan saja ditunggu-tunggunya, tahap keterujaannya itu juga sudah berada di tahap lain. Malah, pada hari graduasinya itu pun dia tidaklah seteruja ini.

Ya. Hari yang dimaksudkan adalah hari dimana temuduga pengambilan pekerja baru di Syarikat pembangunan dan pemasaran, MH development yang diadakan pada hari ini.

EUNHA kini berdiri di hadapan cermin besar yang dilekat pada dinding bersebelahan almari pakaian, menilik pemakaiannya yang tersarung kemas pada tubuh kecilnya itu. Lama dia memerhati sut satu set seragam berwarna merah jambu cair yang dipakainya itu. Masih ragu-ragu dengan pemakaian formalnya itu. Maklumlah, ini kali pertama dia akan menghadiri temuduga kerja. Tambahan pula di syarikat yang besar dan masyhur itu.

"Boleh ke suit ni? tak over sangat kan?" gumam Eunha sendiri sambil sesekali dia memusingkan badannya ke sebelah kiri, diikuti sebelah kanan. Blazer yang tersarung kemas di luar kemeja putihnya itu dirapikan sedikit.

"Hmmm,boleh kot ni. Tapi, kenapa rasa macam colour dia light sangat je? Takkan nak tukar--"

"Eoh, aku gerak pukul 10 nanti"

Suara Jungkook yang menyapa telinga Eunha itu langsung membuatkan wanita itu memusingkan badannya. Dia memandang Jungkook yang hanya memakai baju T putih bersama seluar track, berdiri di sebelah katil. Lelaki itu sedang melekapkan telefon di telinga sambil tangan kirinya ligat menggosok-gosok rambutnya yang basah menggunakan tuala.

"Eoh, araso" respon Jungkook buat manusia di hujung talian itu, iaitu seketul Kim Mingyu. Dia kemudiannya mematikan panggilan dan telefon pintarnya diletakkan di atas katil.

"Awak, awak, awak" panggil Eunha dengan nada comel yang semulajadinya itu sambil berjalan menghampiri Jungkook. Seterusnya, dia berdiri di hadapan lelaki itu.

Jungkook yang sedang giat menggosok-gosok rambutnya menggunakan tuala itu perlahan-lahan terhenti tatkala melihat penampilan isterinya itu. Perkara itu sedikit sebanyak membuatkan dahinya berkerut.

"Eodiga?" soal Jungkook dengan kening yang terangkat sebelah.

Eodiga=nak pergi mana?

"Lah, kan hari ni saya nak pergi interview dekat company appa" jelas Eunha.

"Ah, maja. Lupa pulak hari ni" balas Jungkook seraya menepuk dahinya perlahan.

Eunha berdecit perlahan sebelum tersenyum kecil. Dia kemudiannya merapikan blazernya dan berdiri tegak di hadapan Jungkook.

"Ah, saya nak tanya opinion awak ni. How's my outfit? Nampak attract attention sangat ke? Ke nampak tak sesuai untuk pergi interview? Saya nak kena tukar suit colour lain ke? Hitam? Kelabu? Putih?" soal Eunha bertalu-talu sambil matanya tak lepas memandang wajah sempurna Jungkook di hadapan.

"Aniya. No need. Already fine. Apa yang tak sesuainya?" respon Jungkook yang diakhiri soalan bingungnya. Kening dijongket sebelah.

"Tak ada lah. Mana la tahu kan, pakai suit colour light macam ni terus dikira tak formal ke untuk attend interview" jelas Eunha sebelum tersengih kecil.

[C] Trust [J.J.K] | BBP S2Where stories live. Discover now