🔷135

193 54 189
                                    

OKEY CAKKKK

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

OKEY CAKKKK

EM

VOTE YAAAAA

YELA SELAMAT MEMBACA HUE














"Mummy" panggil Jungwon sambil mendongak memandang Eunha di tepi. Dan, tiada respon dari gerangan itu yang hanya menatap lurus ke depan tanpa mata berkelip.

"Mummy" panggil si kecil itu lagi seraya menarik perlahan hujung baju T yang tersarung pada tubuh ibunya itu. Kepalanya setia mendongak memandang sisi wajah ibunya yang kaku itu. Tiada juga respon.

Jungwon mengeluh kecil sebelum mencebikkan bibirnya. Kesal tidak dilayan ibunya itu. Lalu, dia menarik nafas sedalamnya sebelum bersuara lagi.

"Mummmyyyy" panggilnya lebih lantang seraya menggoncang lengan kiri Eunha yang berada di sisi itu. Tatkala itu, barulah ibunya itu tersedar ke realiti.

"Eo-Eoh, eoh. Wae, wae?" sahut Eunha seraya langsung menoleh apabila lamunannya tersentak dek tindakan Jungwon itu. Dia memandang anak kecil itu dengan tatapan fokus.

"Ha,mummy tengah fikir apa? Dari tadi lagi Won panggil,mummy tak jawab pun" tutur Jungwon dengan bentakan polos. Tangannya pun melepaskan pegangan pada lengan kiri ibunya itu.

"Eoh? Ah, mummy tak ada fikir apa-apa pun lah. Kenapa?" jawab Eunha lembut sambil kekal menumpu perhatian pada Jungwon di sebelah.

"Tak ada lah. Won cuma nak tanya je mummy masak apa. Won dah bosan dah mewarna dekat atas. Pensel warna tu asyik patah je" adu Jungwon sebal dengan wajah yang cemberut. Bibirnya juga dijuihkan sedikit, menunjuk kekesalan.

Eunha langsung tersenyum dek celoteh anaknya itu. Dia meletakkan senduk yang berada di genggaman kanannya itu ke dalam periuk lalu memutar tubuhnya menghadap Jungwon.

"Mummy tak ada masak apa sangat lah. Sundubu jjigae dengan Kimchi je, sayang" jelas Eunha lembut dengan segaris senyuman.

"Ohh. Dah siap ke,mummy? Dah boleh makan? Won macam dah lapar lahh" respon Jungwon drastik bersama raut wajah yang pantas berubah teruja itu. Pantang sebut pasal makanan.

Eunha tersenyum sebelum membongkokkan sedikit tubuhnya. Kedua-dua bahu kecil anak lelaki itu dipegangnya lembut.

"Dah nak siap dah. Won pergi sambung warna sikit je lagi dekat atas sementara mummy nak siapkan makanan,okey?" pesan Eunha mesra sambil menatap tepat ke wajah girang si kecil itu. Sememangnya dia sudah selesai memasak, cuma belum dihidang saja lagi juadah makan malam itu.

Jungwon langsung menganggukkan kepalanya laju, akur.

"Eoh,araso. Nanti mummy panggil Uwon tau!" pesan Jungwon kembali dengan cerianya.

[C] Trust [J.J.K] | BBP S2Where stories live. Discover now