🔷53

244 51 130
                                    


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.







"Sayang, Hae mana?" soal Eunha sebaik saja melangkah masuk ke dalam bilik tidurnya bersama Jungkook. Dia memandang Jungkook yang sedang duduk di bangku berkusyen separas ukuran di hujung katil itu sambil sibuk mengetik di skrin telefonnya.

"Ada dalam bilik dia kot" balas Jungkook ringkas seraya memandang sekilas Eunha. Matanya kemudian kembali fokus menatap skrin telefon.

Eunha hanya mengangguk kecil sebelum menutup rapat pintu bilik mereka itu semula. Dia kemudiannya menapak menghampiri Jungkook yang khusyuk merenung skrin telefon itu.

"Sayang, awak busy?" soal Eunha tika dia kini berdiri di sebelah bangku berkusyen yang diduduki Jungkook itu. Maklumlah, lelaki itu tak lepas menatap skrin telefonnya dan sesekali menekan-nekan objek itu seolah menaip.

Jungkook mengangkat kepalanya memandang Eunha di tepi atau lebih tepat, hadapannya. Bibirnya mengulum senyuman.

"Aniya. Wae?" respon Jungkook dengan soalan kembali. Dia menatap wajah polos isterinya itu.

"Ah,saya nak cakap sikit dengan awak" balas Eunha sebelum tersenyum nipis. Dari riak wajahnya sepertinya perkara yang ingin dibincangkan itu terlihat serius.

"Oh, apa dia?" soal Jungkook penasaran dengan keningnya yang diangkat sebelah. Seolah bulat-bulat memahami istilah 'sikit' dalam ayat Eunha itu. Seolah apa yang ingin disampaikan wanita itu memang 'sikit'.

Eunha berdecit perlahan sebelum menggoyangkan tangannya ke sebelah kiri, mengisyaratkan suaminya itu untuk berginjak ke tepi agar dia boleh duduk di ruang yang diduduki Jungkook itu.

Manakala,dengan selambanya Jungkook merespon dengan menepuk-nepuk pehanya, menyuruh seolah agar Eunha duduk di situ saja, ya, ribanya.

Dan itu tak semena-mena bahunya mendapat pukulan drastik dari tangan berbisa Eunha. Disuruh bergerak ke tepi saja, mahunya lebih-lebih. Memang layaklah terima tamparan kasih sayang dari sang isteri yang boleh tahan menyeringai juga.

Jungkook bertindak refleks menggosok bahunya sekilas sebelum terkekeh-kekeh ketawa melihat reaksi Eunha itu. Niatnya cuma mahu menyakat wanita itu saja. Sengajalah mahu menyebalkan dulu isterinya itu.

"Eyy, injak la tepi cepat!" pinta Eunha sebal apabila melihat suaminya itu sakan mentertawakannya. Wajahnya pula sudah berona sedikit apabila disakat begitu.

"Lah,kan boleh je duduk--"

"Eyyy,sayang!" laung Eunha geram dengan raut wajahnya yang sudah cemberut habis itu. Tajam saja renungannya buat Jungkook di hadapan.

Sekali lagi terletus tawa seorang Jeon Jungkook. Terkekeh-kekeh dia ketawa. Geli hati betul setiap kali melihat Eunha yang pantang disakat itu.

"Okey, okey dah, duduk" balas Jungkook dengan nada yang masih tersisa tawa itu. Seraya itu dia menginjak ke tepi, memberi ruang didudukinya tadi kepada Eunha.

[C] Trust [J.J.K] | BBP S2Where stories live. Discover now