HA VOTE
8.43 am
"Siap! Sayang, kajja!" ajak Eunha teruja sebaik saja dia selesai mengoles lipstik merah cair pada bibirnya sebagai penutup sesi solekan. Dia memusingkan badannya girang menghadap ke arah Jungkook yang sedang duduk di atas sofa di hadapan katil, fokus menilik telefon.
Jungkook yang cuma sedang menilik skrin telefonnya tanpa tujuan itu langsung dapat menghela nafas lega saat akhirnya isterinya itu siap berdandan. Dia menghadap telefon pun hanya untuk mengurangkan bosannya ketika menunggu.
Setelah itu, Jungkook mengangkat kepala, mengalihkan perhatiannya dari skrin telefon dan melihat penampilan Eunha di hadapan. Dia meneliti penampilan wanita itu dari kepala hingga kaki sebelum langsung keningnya terangkat sebelah.
"What's wrong with your outfit, Jeon Eunha?" soal Jungkook senada sambil merenung wajah ceria Eunha di hadapan. Ditilik sekilas pemakaian isterinya itu yang memakai baju T putih Reebok jenis crop top bersama seluar jeans pendek berwarna hitam.
"Wae? " balas Eunha bingung sebelum menundukkan kepalanya sedikit, membelek dan menilik baju yang selesa tersarung di tubuhnya itu. Cuba mencari cacat cela yang mungkin terdapat pada bajunya itu. Namun, tiada apa-apa pun cacat cela baginya.
Setelah itu, dia mengangkat kepalanya kembali, memandang Jungkook di hadapan.
"Okey je?" tutur Eunha polos sambil menatap raut wajah Jungkook.
Jungkook menggelengkan kepalanya perlahan.
"I'm not okay with it. Tukar" balas Jungkook senada dengan sedikit penekanan di dalam nadanya itu.
"Ah waeee?" respon Eunha serta-merta dengan rungutan protes. Dia menilik sekali lagi pakaian di tubuhnya itu sebelum kembali menatap sebal suaminya.
"Tukar" arah Jungkook sepatah dengan agak tegas. Wajah protes isterinya itu ditenung.
"Waeee? Apa yang tak kenanya, sayang? Ini kan paling simple dahhh" rungut Eunha sebal dengan raut wajah yang sudah bertukar cemberut. Ditilik sekilas baju T crop top di tubuhnya itu. Dia masih tidak jumpa di mana cacat celanya. Proteslah dia bila sesenang hatinya seketul Jeon Jungkook itu menyuruhnya menukar baju pula. 10 minit dia memilih baju dalam almari tadi, siapa yang nak ganti balik?
Jungkook menaikkan sebelah keningnya dek respon membentak Eunha itu.
"Expose-expose macam tu, nak tunjuk dekat siapa?" soal Jungkook mendatar sambil menatap tajam wajah cemberut Eunha dengan kening yang dijongket sebelah.
"Bukan nak tunjuk dekat sesiapa pun lah. Nak pergi makan je kann" tukas Eunha sebal sebelum mengeluh kecil.
"Then, tukar. Just, dalam banyak-banyak baju 'simple', kenapa nak kena pakai yang expose macam tu jugak?" ujar Jungkook yang kini membentak. Keningnya kembali dijongket sebelah.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfic[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...