【EPILOG】
"I miss you. A lot."
"Jungwon ah" panggil Jungkook dengan senyuman tatkala mendapati Jungwon yang baru keluar dari pagar tadika itu.
"Eoh,daddy!" balas Jungwon riang seraya langsung terkedek-kedek berlari anak ke arah Jungkook dengan ekspresi ceria. Lalu,separa tubuh ayahnya itu langsung dipeluk.
Jungkook tersenyum kecil sebelum meleraikan pelukan anaknya itu kemudian dia mengubah posisi berdirinya kepada mencangkung. Kedua-dua bahu kecil budak lelaki berusia 5 tahun itu dipegang.
"Macam mana sekolah hari ni,hm?" soal Jungkook sambil menatap fokus ke wajah ceria anaknya itu.
"Okey! Best! Hari ni cikgu ajar macam-macam!" jawab Jungwon girang dengan riangnya.
Jungkook langsung tersenyum sebelum menganggukkan kepalanya sebagai respon. Lalu,rambut Jungwon itu dikusutkannya perlahan.
"Kajja. " ajak Jungkook sejurus saja berdiri. Tangan kanannya dihulur ke arah Jungwon, tanda minta digenggam.
"Eoh!" balas Jungwon girang seraya langsung menyambut huluran tangan ayahnya itu dengan menggenggamnya. Lalu, mereka pun mulai melangkah beriringan berganjak dari perkarangan tadika.
"Daddy, kita pergi makan aiskrim nak tak?" soal Jungwon bercadang sambil mendongak memandang Jungkook di sebelah.
"Aiskrim?" soal Jungkook semula dengan kening yang diangkat sebelah. Dia memandang anaknya di samping yang sudah bersinar-sinar matanya.
Jungwon mengangguk laju.
"Eoh! Jom lah,daddy!" ajak Jungwon riang seraya menggoncang tangan ayahnya yang sedang dipegang itu.
Jungkook menghentikan langkahnya. Dia memandang Jungwon di sisi seraya mengusap-usap dagunya, berbuat sedang mempertimbangkan permintaan si kecil itu.
Jungwon pula hanya bulat-bulat saja matanya tertumpu pada wajah sang ayah. Dalam hati tidak putus berharap agar ayahnya itu akan kabulkan permintaannya. Dia benar-benar mahu melantak aiskrim hari ini.
"Siapa nak bayar? Daddy tak ada duit" tutur Jungkook bersahaja dengan dahi yang sedikit berkerut. Sengaja mahu menguji si kecil itu.
"Won pun tak ada" balas Jungwon polos dengan gelengan perlahan. Raut wajahnya sedikit berubah kecewa. Tangan kanan kekal menyeluk poket seluar seragam tadikanya, mencari jika ada apa-apa duit yang tersesat.
"Ha, lepas tu macam mana?" soal Jungkook dengan kening yang dijongket sebelah. Tika itu, dia sudah mahu tergelak saat melihat Jungwon yang bersungguh menyelongkar poket seluar tadikanya.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfic[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...