YAAAA DAILY
5K WORDS IN A DAY JUST UNTUK ANDA SEMUA TIAUUU
HA VOTE PASTU PELEPAP COMMENT BEBANYAK TAU
AMUAH
"Kau nak cakap apa dengan aku?" soal puan Choi mendatar seraya memandang Eunha yang duduk berhadapan dengannya itu.
Eunha tersenyum kecil.
"Puan...ingat tak dulu waktu saya umur 8 tahun, puan ambil saya dekat pusat asuhan kanak-kanak? Time tu saya tak ada sesiapa, appa saya tinggal saya dekat situ tanpa saya tahu apa-apa. 3 hari saya duduk dekat rumah asuhan tu dan selama 3 hari tu jugak la saya menangis sebab appa saya tak datang-datang pun. And, hari keempat tu, saya ingat lagi, ada seorang perempuan ni hulur gula-gula warna-warni dekat saya time saya menangis sorang-sorang. Bila saya tengok orang yang hulur tu, saya tak pernah kenal dia pun. Dia cuma senyum dekat saya" tutur Eunha panjang lebar, membuka bicaranya dengan menyelak kembali langsir ingatan.
Puan Choi hanya diam, memandang kosong wajah Eunha di hadapan.
"Yang peliknya, saya senang get along dengan dia waktu tu. Lepas tu, saem dekat situ cakap yang dia akan bawa saya balik and akan jadi ibu angkat saya start from that moment. Yea. Itu puan la" sambung Eunha sebelum mengulum senyuman lebar.
"Kau dah kenapa tiba-tiba nak cakap pasal tu balik? Benda tu dah lama lepas. Tempoh kau jadi anak angkat aku pun cuma sampai kau umur 18 je sebelum kau cuma sebatas maid aku. So, nothing special pasal benda lepas tu. Just suck" balas puan Choi dingin sebelum mengalihkan pandangannya ke lengannya yang terluka itu, merawat lukanya itu.
Eunha tersenyum kecil. Dia mengangguk perlahan.
"Iye. Saya tahu. It's suck" respon Eunha ringkas, menyetujui jawapan wanita itu.
"Cumanya, saya wonder. Puan ada 2 orang anak. Kenapa puan still ambil saya sebagai anak angkat puan waktu tu? Puan sendiri yang datang pusat asuhan tu so maksudnya puan memang berminat untuk tu. Why?" sambung Eunha, mengajukan soalan. Sebenarnya, inilah tujuan asalnya menceritakan ringkas tentang kisah 19 tahun lepas itu.
Seorang Choi Im Hwa yang ligat meletakkan antiseptik di lukanya itu perlahan terhenti apabila soalan itu menyapa telinganya. Dia tergamam sebentar sebelum memandang Eunha di depan.
"Sebab kau nampak menyedihkan" jawabnya mendatar. Dia kembali mengalihkan fokusnya pada lengannya. Disapu perlahan ubat sapu itu di lukanya yang sudah ada yang berdarah beku.
"Really? Tapi macam mana puan boleh berminat untuk ambil anak angkat tu?" soal Eunha selamba, seolah penasaran. Dia sebenarnya mahu memerangkap wanita itu agar mudah dia mahu teruskan ke soalan yang lain pula.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfiction[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...