AAAAAAA NATANG OREN NI BUAT HAL SEMALAM SO SEYA TERPAKSALAH APDET HARINI EM
MAAP LA YE HIKS
ha ASHILA VOTE OKEYYHHH
10 minit sebelum...
"Dah. Tak ada apa dah kan? Jom balik" ujar Jungkook serta-merta sebaik saja dia melihat Hae Jung melangkah masuk ke dalam rumah agam Choi Im Hwa. Dia memandang Eunha di sebelah.
"Kejap, sayang. Hae Jung akan okey ke? Nanti kang puan Choi marah dia pulak sebab tinggalkan rumah tu" tutur Eunha bimbang sambil terjenguk-jenguk ke arah rumah agam di hadapan.
Jungkook langsung berdecit perlahan dek kebimbangan Eunha itu.
"Tak adanya lah orang tua tu nak marah anak yang dia selalu tunjuk baik tu. Rosak la imej 'mak yang baik' dia tu" tukas Jungkook sarkastik.
"Ala, tapi kan--"
"Dah, sayang, dah. Tak ada apa jadi, tak payah risau. Sekarang ni kita nak pergi ambil Jungwon dekat rumah appa tu. Merajuk anak saya nanti kang asyik kena tinggal situ je" seloroh Jungkook yang langsung menyelit nama Jungwon. Itu sajalah dapat mengalih perhatian si Eunha itu. Lagipun memang benar pun mereka tinggal sekejap si kecil itu di rumah tuan Jung. Tak mahulah membawa sekali si Jeon Jungwon itu ke rumah makcik ahli sihir ini. Macam-macam boleh jadi.
Eunha berdecit perlahan dek alasan yang diberi Jungkook itu.
"Eleh, nanti Jungwon ada dekat rumah, awak jugak yang mengada tak cukup attention" balas Eunha seraya mengerling sekilas Jungkook di sebelah.
"Eh siapa cakap? Mana ada" tukas Jungkook mendatar tanpa mengerling Eunha di sebelah yang sedang tersenyum sumbing itu. Dia hanya kekal raut kosongnya seolah tidak hiraukan bicara isterinya itu. Dia kemudiannya menarik tali pinggang keledar lalu dipakaikan ke tubuhnya.
Eunha sekali lagi berdecit perlahan apabila melihat reaksi Jungkook itu. Dia kemudiannya turut menarik tali pinggang keledar di sebelah seat. Dia menoleh sedikit ke tepi untuk memudahkannya menarik tali pinggang keledar itu. Dan serentak dengan itu, matanya tertancap pada sebuah beg sandang di bangku belakang.
"Eo? Sayang" panggil Eunha sambil matanya masih memandang beg itu.
"Hm?" sahut Jungkook seraya menoleh memandang Eunha di sebelah. Keningnya diangkat sebelah walau wanita itu tidak memandangnya lagi.
"Hae. Beg dia tertinggal dekat belakang" jelas Eunha sebaik saja dia memandang Jungkook.
Jungkook memandang ke bangku belakang. Memang benar ada satu beg sandang di sana.
"Halahh makhluk ni" rengus Jungkook jengkel. Dia mengeluh perlahan. Sebal dengan kecuaian adiknya itu. Orang nak balik rumah ni!
"Biar la, sayang. Nanti dia beli lain la tu" seloroh Jungkook selamba.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfic[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...