[15 votes+20 comments]
HA AWAL BETHOL APDET NYA
EHE
DH VOTE JE LA EM
"Hey, you will be a daddy soon" tutur Eunha dengan senyuman lebar. Sepasang matanya menatap tepat pada wajah sempurna suaminya yang ditekupnya itu.
Jungkook kaku. Dia sepertinya dibekukan sepenuhnya. Matanya tak berkelip,hanya mampu menatap bulat-bulat wajah senang isterinya itu.
Eunha yang sedang tersenyum senang itu perlahan-lahan pudar dek melihat eskpresi wajah Jungkook yang seperti mayat hidup itu. Lelaki itu langsung tidak bersuara. Dahi Eunha berkerut seribu.
"Sayang?" panggil Eunha bingung seraya menurunkan kedua-dua tangannya dari terus menekup wajah suaminya itu.
Tiada respon.
"Helloooo? Sayang? Yeobuseyoo? Hey, are you theree?" tutur Eunha dengan pelbagai perkataan untuk menarik perhatian Jungkook. Tangan kecilnya dilambai-lambai di hadapan wajah kaku suaminya itu.
Jungkook yang sememangnya sedar dengan keadaan sekeliling dan cuma hanya tercengang itu perlahan menyambar pergelangan tangan kanan Eunha yang setia dilambai-lambai di hadapan wajahnya itu. Matanya merenung tepat ke dalam sepasang mata cantik isterinya.
"Apa maksud awak, sayang?" soal Jungkook yang akhirnya bersuara itu. Nadanya hanya mendatar, sudah kedengaran tak ubah seperti robot.
"Apa?" balas Eunha polos. Bulat-bulat matanya menatap wajah lelaki itu.
Jungkook diam. Dia hanya mengamati wajah Eunha. Tak tahu bagaimana untuk merespon. Dia juga masih cuba untuk memproses otaknya tentang perkara yang ingin disampaikan isterinya itu.
"Oh, maksud awak pasal apa yang saya bagitahu tadi tu ke?" tebak Eunha serta-merta setelah sel-sel otaknya kembali berhubung. Jungkook hanya menganggukkan kepalanya.
Eunha langsung tersenyum kecil. Dia menurunkan tangan kanannya yang dipegang Jungkook itu.
"Lah, sayang. Saya dah bagitahu paling obvious dan sangat jelas dah tu. Awak masih tak dapat catch up ke?" tutur Eunha lembut sambil menatap wajah kejung Jungkook. Dia tertawa halus.
"Sayang--"
"For real?" soal Jungkook dengan matanya yang tak lepas merenung wajah polos Eunha itu.
Eunha tersenyum kecil sebelum menganggukkan kepalanya.
"Iye, for real. Saya akan jadi mummy and awak akan jadi daddy. Kita akan jadi parents soon" respon Eunha sebelum mengukir senyuman lebar buat Jungkook.
"Sayang, benda ni tak kelakar kalau nak buat bergurau" tukas Jungkook agak tegas yang masih tidak dapat menerima sepenuhnya respon Eunha itu.
Eunha tersenyum kecil sebelum dia meraih tangan kiri Jungkook lalu menggenggam lembut tangan besar lelaki itu menggunakan kedua-dua tangannya. Wajah suaminya itu ditatap.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfic[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...