🔷132

224 54 176
                                    

YAAA FINALLY GAES

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

YAAA FINALLY GAES

MINYU ANDA KAMBEK

YEYE TAHU RINDU AKU

AMAAP LA LAMA TAK APDET

SELAMAT MEMBACAAA

HA VOTE DULU


















"Baiklah, untuk semua penumpang, anda dipersilakan keluar dari pesawat ini sekarang. Tali pinggang keledar jangan lupa buka ya. Nanti kang terheret sekali dengan seat pula kang. Bukan apa, pernah jadi. K,keluar je la"

Sebaik saja mendengar arahan dari pramugara pesawat itu, semua penumpang di dalam pesawat itu pun mula bergerak keluar. Termasuk seorang Park Jimin.

Jimin menapak keluar dari pesawat itu dengan menuruni tangga yang sememangnya wujud di sisi kapal terbang. Langkah diorak hingga masuk ke dalam dewan luas lapangan terbang dan menapak pergi menuntut bagasinya.

Bagasi diheret sambil langkahnya diatur kemas. Matanya meliar ke sekeliling. Dapat dia lihat, ramai yang menjemput ahli keluarga mereka yang baru keluar dari pesawat yang sama dengannya itu.

Dia? Keluarganya saja berada di Busan. Memang tak harapkan sesiapalah untuk menjemputnya. Lebih kepada, dia yakin.

Hari ini, jam 1.37 petang, macam yang telah dijanjikan dengan seorang Choi Yuna, dia tiba di Incheon dengan selamat. Dia belum lagi memaklumkan kepada wanita itu. Nantilah.

Perasaannya ketika itu hanya tuhan saja yang tahu betapa gembiranya dia dapat menjejak ke bumi Incheon semula setelah hampir 4 bulan tinggal di Busan. Ralat, bukan itu sebab sebenar-benarnya. Yang betulnya kerana dia bakal bertemu gerangan itu. Ya,gerangan itulah.

Tzztt, tzztt! Tzztt, tzztt!

Telefon pintarnya yang berdering dalam mod getaran itu langsung dikeluarkan dari poket seluarnya seraya kaki setia melangkah menuju ke pintu keluar lapangan terbang. Dia menilik nama sang pemanggil yang terpapar di skrin.

'Yugyeom'

Tanpa berlengah, dia hanya menjawab saja panggilan dari seorang Kim Yugyeom itu. Telefon dilekapkan ke telinga.

"Eoh,kenap–"

"Hyung, kau dah sampai Incheon ke?"

"Eoh. Baru je. Kenapa?"

"Yuju, hyung"

"Asal? Kenapa dengan Yuna aku?"

"Dah...tak ada."

"Hah? Benda kau ni?"

"Semalam. Accident. Meninggal malam semalam"

Perlahan, langkah kaki yang diatur rapi Jimin perlahan terhenti tatkala mendengar bicara ringkas itu. Dia terpana. Dia terkaku sepenuhnya. Terasa seolah dunianya terhenti seketika.

[C] Trust [J.J.K] | BBP S2Where stories live. Discover now