HALAL LA PUKUL 1 PUN EM-
VOMMENT SILA AND HEPI READING
OHOK
"Sayang, hari ni awak balik macam biasa kan?" soal Eunha seraya melabuhkan punggungnya di atas kerusi berhadapan dua beranak yang sedang menjamah sarapan itu. Dia memandang Jungkook, menanti jawapan.
"Eoh, banyak benda yang dah settle, so boleh balik macam biasa lah rasanya hari ni" jawab Jungkook sebelum mengulum senyuman singkat lalu meneguk air kosong di sebelah.
Eunha langsung tersenyum senang tika mendengar jawapan suaminya itu. Dia menganggukkan kepalanya perlahan. Senang hatinya bila mendengarkan bahwa lelaki itu akhirnya dapat meloloskan diri dari kesibukan.
"Mummy, dah habis!" ujar Jungwon ceria seraya meletakkan girang sudu besi dari pegangannya itu ke dalam pinggan yang sudah kosong tanpa sebutir nasi goreng itu.
"Eoh,jalhaesso~" respon Eunha mesra dengan senyuman manis.
Jungwon tersengih kecil sebelum melompat turun dari kerusi di meja makan itu. Dia berlari anak ke arah sinki bagi membasuh tangannya. Memang sudah menjadi ajaran yang diterapkan oleh ibu bapanya itu. Biarpun menggunakan peralatan makan apa sekalipun, pasti tangannya itu tetap saja akan dicuci.
Eunha hanya tersenyum saja melihat gelagat si kecil itu. Dia kemudiannya memandang ke hadapan kembali lalu dia meneguk perlahan segelas susu segar di tepi.
"Kenapa tanya, sayang? Nak prepare something special ke untuk saya?" soal Jungkook bersahaja bersama senyuman sumbing sambil memandang Eunha di hadapan. Keningnya digerak-gerakkan.
Sebaik saja soalan itu diajukan, langsung saja Eunha yang sedang meneguk susu segar dengan aman itu tersedak. Terbatuk-batuk kecil dia dibuatnya sambil meletakkan kembali gelas susu itu di atas meja.
"Lah, tersedak terus?" soal Jungkook tanpa rasa bersalah dengan kening yang diangkat sebelah. Dia cuma penasaran saja tadi-
"Kebetulan, kebetulan" tukas Eunha sambil mengurut-urut tekaknya yang masih tersisa rasa tersedak itu. Dia berdehem perlahan.
Jungkook langsung berdecit perlahan sebelum terkekeh kecil.
"Okey mummy, dah!" tutur Jungwon riang sebaik saja selesai mencuci tangannya. Dia berdiri tepat di sebelah kerusi yang diduduki ibunya itu.
Eunha langsung tersenyum kecil lalu mengangguk.
"Good. Hari ni Won pergi sekolah dengan daddy tau? Daddy hantarkan" ujar Eunha sambil mengelus perlahan rambut anak lelakinya itu.
"Oh,okey!" balas Jungwon mesra dengan anggukan mengerti.
"Kajja. Kita ambil beg dekat depan" ajak Eunha seraya berdiri dari terus duduk membatu di depan Jungkook itu. Dia meraih tangan kecil Jungwon lalu melangkah berganjak dari meja makan. Dan di kala dia berjalan melepasi Jungkook, tangannya diraih lelaki pula.
YOU ARE READING
[C] Trust [J.J.K] | BBP S2
Fanfiction[BAD BOY PRINCE S2] Ha, dah baca ke belum BBP S1? Kalau belum baca, ha silalah pergi baca yang tu dulu. Takkan nak baca S2 dulu pula kan? "𝓘𝓯 𝔂𝓸𝓾 𝓵𝓸𝓿𝓮 𝓶𝓮, 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓻𝓾𝓼𝓽 𝓶𝓮. 𝓝𝓸𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻𝓼" ↪Mengisahkan tentang kisah...