🔷02

583 99 169
                                    

UMM HAI

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

UMM HAI

YE YE ALHAMDULILLAH
AKU MASIH HIDUP-

OHOKHOKHOK

ALAHAI LEWAT NAU AKU APDET YEE

SORILAH ALMOST A WEEK AKU TAK APDET :(

MESTI BOSAN TUNGGU EN HSHSHSHSH

YELAH, BACA JE LAHH

VOMMENT! 💙

VOTE LA WAKKK PAI ATI BACA JE TANAK VOTE FKSJFSKDJDK














7.45 pagi

"Okey, siap!" omel Eunha sendiri di tengah-tengah dapur rumahnya itu setelah selesai menghidang hidangan terakhir bagi sarapannya dan Jungkook pagi ini. Dua mangkuk kosong diletakkan di atas meja bersama sudu dan penyepit besi.

Eunha menilik beberapa hidangan hasil air tangannya itu yang tersusun rapi di atas meja makan. Nasi goreng Kimchi dan beberapa hidangan sampingan yang lain bagi menambahkan lagi selera makan.

"Em, okey lah ni. " gumam Eunha sambil menganggukkan kepalanya perlahan. Dia tersenyum kecil tanda berpuas hati dengan hasil kerjanya. Setelah itu, dia mengerling jam di dinding yang wujud di situ.

"Eoh, dah hampir pukul 8" ujar Eunha yang agak terkejut dan itu langsung membuatnya tergesa-gesa. Dia lantas menanggalkan apron yang terlilit di pinggangnya itu lalu disidai di badan kerusi buat sementara. Seterusnya, dia langsung mendaki tangga dengan langkah yang agak pantas namun masih berjaga-jaga.

Tiba saja di tingkat dua, Eunha menapak menghampiri bilik tidurnya dan Jungkook. Pintu yang tidak tertutup rapat itu, ditolaknya perlahan-lahan memandangkan dia yakin bahwa si suaminya itu masih sedang dibuai mimpi. Jadi, dia tak mahulah terus mengganggu ketenteraman Jungkook yang sedang nyenyak tidur itu.

Eunha melangkah menghampiri katil jenis King, tempat Jungkook nyenyak dibuai mimpi. Dia kemudiannya melabuhkan punggungnya di atas katil itu, di ruang kosong bersebelahan Jungkook itu. Wajah tenang yang sedang memejam mata itu ditatap Eunha lama sebelum tersenyum nipis.

"Mianhae" ucapnya perlahan sebelum mengemam bibirnya. Wajah sempurna Jungkook yang masih tenang dibuai mimpi itu masih ditatapnya dari tadi.

'Mianhae'. Perkataan ringkas namun bermakna yang diungkap Jeon Eunha ini bukanlah kali pertama baginya. Namun, sudah menjadi seperti rutin hariannya setiap kali pagi menjelma. Dia pasti akan menuturkan perkataan maaf itu setiap pagi tanpa pengetahuan Jungkook.

Motif?

Sudah tentulah disebabkan rasa bersalah yang menyelubungi dirinya sejak beberapa tahun yang lalu itu. Hari demi hari, rasa bersalah itu langsung tidak pernah lesap dari dirinya. Seolah-olah perasaan itu telah menghantuinya.

[C] Trust [J.J.K] | BBP S2Where stories live. Discover now