🔷76

246 48 170
                                    

YE MAAP LEWAT LAGI

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

YE MAAP LEWAT LAGI

HA ASHILA VOTE :)



















"Oh, Kook. Aku dapat call tadi. Event pelancaran projek tuan Kim tu kau pergi kan?" tutur Mingyu sebaik saja Jungkook melabuhkan punggung di bangku berhadapannya yang dipisahkan oleh meja. Satu gelas berisi jus oren yang penuh dengan ais batu itu diletakkan ke atas meja.

"Event benda pulak ni? Bila?" soal Jungkook terlihat agak jengkel itu dengan dahi yang berkerut. Jus oren miliknya itu disedut sedikit.

"Esok, gila. Kau ni memang tak pernah nak check ke schedule kau sendiri? Itu la aku suruh ambil PA, kau tak nak" ujar Mingyu sebal sebelum merengus perlahan. Ditatap jengkel rakannya yang sedang menyedut minuman sejuk itu.

Mereka sekarang berada di luar sebuah kafe dengan persekitaran yang indah dimana dikelilinginya deretan pokok-pokok pine di situ. Suasana yang tenang itu bertambah lagi ketenangannya dengan kewujudan sebuah tasik di belakang.

Jungkook menayang wajah datarnya tatkala hal itu disebut lagi oleh si Kim Mingyu itu. Tak habis-habis dengan PA dia tu.

"Malas" jawab Jungkook senada seraya menolak perlahan gelas jus orennya itu ke hadapan sedikit.

"Apa malas?" soal Mingyu berbaur bentakan itu bersama tatapan matanya yang tepat merenung wajah datar rakannya itu. Dia sudah bersiap sedia untuk memulakan sesi menyekolahkan lelaki itu.

Jungkook merengus jengkel dek reaksi wajah yang ditunjukkan Mingyu itu.

"Hire PA tu la, bangang" balas Jungkook jengkel.

"Oh, aku fikir kau malas untuk event esok" tukas Mingyu sebelum tersenyum kecil.

Jungkook berdecit perlahan seraya memandang ke arah lain sekilas.

"Event esok kau pergi. Ganti aku" tutur Jungkook ringkas lalu menatap kembali wajah Mingyu di hadapan.

"Kejadahnya. Kau nak pergi mana pulak esok, bangang?" tukas Mingyu sebal yang jelasnya membentak.

"Lah, ganti je lah. Tak susah pun, Gyu. Pergi senyum-senyum lepas tu balik la" balas Jungkook bersahaja dengan wajah selambanya itu.

Mingyu merengus perlahan. Bibirnya diketap sebentar. Memang menyebalkan si Jeon Jungkook ini.

"Kau ni memang hidup-hidup tu kerja menyusahkan aku je, Kook" tutur Mingyu kesal sebelum menjeling sekilas rakannya itu.

Jungkook berdecit perlahan sebelum tergelak kecil. Dia tahu, segeram mana rakannya itu dengan perangainya, bila ayat itu keluar, itu sudah bermaksud lelaki itu mengalah untuk hanya bersetuju membantunya.

"Then, lusa,kau dengan aku kena pergi appoinment dengan pengarah company modelling tu. Kita nak buat agreement dengan dia. Kau ingat benda alah ni kan? Untuk bussiness kau jugak" tutur Mingyu dengan kening yang diangkat sebelah, menanti pengesahan dari Jungkook.

[C] Trust [J.J.K] | BBP S2Where stories live. Discover now