V Praze zaparkovala Sid na kraji města tak jako vždycky a pak dojela do školy městskou dopravou. Tenhle čas pro sebe si hodně užívala a jakmile dojela do školy tak zamířila do kanceláře vedení katedry k tamní sekretářce. Patřila k těm málo lidem, kteří znali její a Adamovo tajemství. Adama si pamatovala ještě když tu studoval před lety a hodně se angažovala kolem jeho přerušení studia po té hrozně nehodě. Jakmile se Adam vrátil dokončit si doktorát tak byla přímo nadšená. Po tom co ona sama složila přijímací zkoušky a byla přijata si s ní Adam došel promluvit a vysvětlil jí jak se věci mají. Díky společné adrese by jí to stejně brzo došlo a Adam si jí příliš vážil než, aby jí to nechal zjistit takto. Markéta byla úžasná dáma s báječným smyslem pro humor a práce na škole a pomoc studentům byla její náplň života. Sid si uvědomila, že se na jejich občasnou ranní kávu vždycky těší. Teď počkala až vyjde z kanceláře jiný student a vešla a sedla si do židle k jejímu stolu. "Už jsem se bála, že kávu dneska nestihneš." "Bylo to o fous, protože před Prahou zase byla kolona, to jediné mi na tom dojíždění občas vadí. Adam tě moc pozdravuje." "To jsem moc ráda, taky ho pozdravuj a prý připravuje nový výzkumný projekt s propojením více evropských zoo. Víš dost se tady o tom mluví." Sid se na ženu před sebou usmála. Rozhodně bylo jasné, že se to roznese, ale ta rychlost jí vlastně i překvapila.
Markéta Hejná se dívala na dívku před sebou a moc si užívala skutečnost, že patří k opravdu malé hrtsce zasvěcených. Adama Hrušku si oblíbila už jako studenta a po tom co se mu stalo jí ho bylo opravdu líto. Neskrývala nadšení, když se vrátil si dokončit doktorát a pak jí představil Sid. Dívku, která si získala jeho srdce a umožnila mu znovu žít. Docent Frynta jeden ze zdejších nejlepších profesorů ho roky přemlouvat k návratu do školy, ale musela přijít až Sid, aby to udělal. Teď taky tak jako on a ještě vedoucí katedry docent Vinkler střežili jejich tajemství. Sid za pár týdnů složí závěrečné zkoušky a pak obháji práci a tehdy se všichni dozví pravdu. "Bylo nám jasné, že se to roznese, koneckonců se to řešilo na poslední konferenci zoologických zahrad." "Moc mu to přeju a hlavně jsem ráda za vás oba. Jinak měla bych na tebe prosbu moje sousedka byla s vnoučaty u vás v zoo a chtěla si koupit skleněné figurky. Uspěla, ale bohužel figurku žirafy v tom velkém provedení neměli mohla bych tě poprosit o pomoc." "Předem splněno vezmu jí sem ve čtvrtek a máme ještě i novou figurku plameňáků tak se jí zeptej jestli by chtěla i tu." Markéta se usmála a byla tak ráda, že může i když jen trošku držet ochrannou ruku nad touhle úžasnou dívkou. Bylo jí úplně jasné proč jí Adam miluje a moc jim to přála. Sama bohužel děti mít nemohla a tak ji pomoc a podpora studentů naplňovaly život.
Sid zamířila do třídy a tak jako obvykle si sedla do úplně zadní lavice ještě tu skoro nikdo nebyl tak měla možnost odepsat mámě. Zvala je o víkendu do vily a jí to přišlo jako fajn nápad, protože alespoň chvíli nebude myslet na všechno kolem školy. Zároveň bylo úžasné jak poslední roky změnily životy i mezi přáteli a kolegy v zoo. Sid se usmála nad vzpomínkami na svatbu Elišky a Roberta. Všichni jim to přáli a hlavně spolu byli moc spokojení a taky kluci se hodně uklidnili. Naštěstí Robert se nakonec hodně rychle zotavil a to bylo jedině dobře. Anežka teď uvažovala pomalu o odchodu do penze a už si rok zacvičovala náhradu. Tamara byla moc milá a fajn holka, která si práce vážila a bylo s ní lehké vyjít. Petra zmizela ze zoo před dvěma lety a vlastně toho ani nikdo moc nelitoval. Adélka a Marek nakonec opravdu utvořili pár a moc jim to spolu svědčilo. Teď společně vychovávali svou téměř tříletou holčičku a od března se Adélka zase taky na plný úvazek vrátí do práce. Její dočasná náhrada byla její maminka, která se nakonec dala dohromady, srovnala si život a Adélka často říkala, že jak nebyla zrovna ukázková máma tak o to je lepší babička. Velká změna byla u Vojty, který se nakonec dal dohromady s Jitkou. Ta se dávno přenesla přes dobu se soudcem a pak občas Vojtovi po smrti Káji pomohla s Matějem. To všechno je sblížilo, pomalu přišla láska a Matěj se nakonec za dva měsíce dočká sourozence.
Stáňa a Radek taky byli pořád spolu a hlavně Sandra byla šťastná na vysněné škole, kde jí bude v letošním školním roce čekat maturita. Ona a Ed taky byli pořád spolu jen teď měli poslední měsíce vztah na dálku. Ed totiž odjel na jeden semestr do zahraničí, ale brzo už bude na vysoké tady v Čechách. Jeho marketing, obchod a hlavně sklo bavili a tak budou mít sklárny skvělého nástupce ve vedení až jednou půjde táta do důchodu. Babička se z firmy trochu stáhla a dala tátovi víc volnosti a to se opravdu pozitivně projevilo na růstu firmy. Jak táta říkal vedli si lépe než kdy dřív. Odhalení o sestrách Viky byl sice šok, ale všem to bylo nakonec úplně fuk. Brzo totiž obě zmizely i s tím jejich povedeným šéfem. Zůstala jen pachuť po jejich skrývání a upřímně nikoho ani moc nemrzelo, že Viky byla stále v Bruselu. Ona a Petr měli vztah jako na houpačce, ale ani Marek už s ní v kontaktu moc nebyl. Největší vzrušení posledního roku přinesla do jejich života nová ošetřovatelka u kopitníků. Julie byla milá, ale hodně zakřiknutá mladá žena s dospívajícím synem. Měla být v zoo jen tři měsíce a pak chtěla odejít. Nakonec se zjistilo, že utíká před bývalým násilnickým manželem. S tím si Adam a jeho přátelé z armády rychle poradili a s pomocí Břéťi ho dostali do basy. Doktor Vyšerma jí nakonec hodně pomohl se přes tuhle desivou kapitolu života přenést. Sid si musela přiznat, že si Julii hodně oblíbila a tak byla ráda, že nakonec zůstala. Zároveň se Julie a Břéťa nakonec sblížili a teď už pár měsíců tvořili pár. Holt život je někdy plný překvapení.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...