Páteční ráno si Sid užívala plnými doušky a zároveň měla rodost, že má Adam odpoledne volno a zajedou si do Hradce na večeři a do kina. Chtěla mít dnešní den takový pohodový, aby měl Adam klid a mohl se tak lépe připravit na zítřejší ráno. Bylo vlastně hodně vtipné jak se jim to celé podařilo utajit a hlavně věděla, že je to nejlepší jak pro Adama tak pro zoo. Teď se ještě stavila ve výrobně u paní Sýkorové, aby se domluvila kvůli zákuskům do skláren. Měla si vybrat šest druhů řezů a teď přišla i počty kolik čeho bude chtít. Chvilku musela čekat, protože měla zrovna v kanceláři další budoucí nevěstu, která si přišla objednat dort. Všichni tady byli úžasní a ona byla ráda jak je tu Sandra šťastná a spokojená. Jakmile dokončí školu tak sem hned nastoupí a Ed jí v tom podporoval. Paní Sýkorová jí dokonce nabízela možnost začít až v září, ale Sandra řekla, že si vezme jen čtrnáct dní po maturitě. V tu dobu pojedou s Edem na dovolenou a užijí si jeden druhého. Teď zamířila do kanceláře a sedla si do pohodlného křesla. "Moc děkuju Sid, že už to máte vybrané, přeci jen to pomůže mít to v plánech." "Vůbec to nebyl problém jen jsem poprosila sekretářku ve sklárně o pomoc s počty. Je to koneckonců hodně lidí a já prostě chci, aby si ten den užili taky." "To vám úplně schvaluji a hlavně je krásné, že myslíte na svoje přátele a další hosty. Je to upřímně hodně vzácné."
Sid poslouchala a uvědomila si, že ona by nikdy nevybrala jen svoje preference a úplně by zazdila to co mají rádi hosté na svatbě. Teď poslouchala o nevěstě na tento týden a nestačila se divit. "Jako nic proti mrkvovému dortu, ale mít ho jako jediný druh sladkého no tak to by nebylo pro nikoho z našich přátel." "Přesně tak a mimochodem jak se Sandra těší na večer? Říkala mi, že snad Raul mluvil s jejím otcem." "Má lístek, ví kde má být a teď je na něm jak s tím naloží. Sandra je smířená s tím, že nepřijde a ač jí to trápí tak je vděčná za mámu a Radka, kteří ji ve všem podporují." "Gymnázium by jí nikdy nemohlo udělat šťastnou a tady dělá co jí baví a upřímně je strašně šikovná. Děvčata co tu mám dlouho si jí hrozně moc pochvalují a já taky. Je pracovitá a hlavně má cit pro příchuťě." "Jsem moc ráda hlavně kvůli ní, protože si zaslouží dělat co chce." "Jinak na vaši svatbu máme už všechno naplánované a připravené. Je skvělé jak různorodé to budete mít a jak jsem tak poslouchala Sidonii tak to bude dost velká svatba." "Chceme tam mít všechny co s námi prožívali náš vztah a zároveň jsou to kolegové, kamarádi a nějak už nám s dvouset narostlo o další stovku, ale nikomu to nevadí. Prostě to bude velká párty na které se vezmeme a oba si to tak přejeme." "Mám z vás velkou radost Sid a moc vám to přeju." Sid se nechala obejmout a pak se vydala za roh do bytu kde se Snadra pomalu začala chystat na ples.
Koupila ještě lehký oběd v místním bisrtu a pak už během pár minut seděla se Sandrou u stolu. "Díky za oběd jsem ráda, že jsi se stavila. Víš jsem nervózní a nechci tím zatěžovat Eda. Já počítám s tím, že nepřijde, ale prostě bych chtěla, aby konečně pochopil co je správné." "Podívej on ochuzuje sám sebe o důležité momenty tvého života. To on se rozhodl nepodporovat tvoje rozhodnutí. Ty si hlavně musíš užít večer a budeš tam mít Eda a Stáňu s Radkem." "Máma říkala jak nesvůj byl Radek, když si byl vybírat oblek. Víš přemýšlela jsem proč se vlastně ti dva nevzali." "Kdysi jsem se na to ptala Stáňi a ona mi řekla, že má strach a naštěstí Radek to chápe." "Takže takhle to je, no snad se jednou dočkám. Jaké máš ty plány na odpoledne?" "Vyzvednu Adama v práci a jedem do Hradce. Trošku si uděláme volno a pak večeře a kino. Chci si užít možnost, že máme čas. Teď toho je v poslední době prostě hodně. Tak si užíváme každou chvilku co může být spolu." "Tomu úplně rozumí, jsem tak ráda, že mám už Eda doma." Sid nakonec Sandru obajla a šla se ještě podívat na šaty. Byly úžasné a Sandra v nich bude jako princezna. Volná tylová sukně a saténový živůtek zdobený kamínky. Nakonec jí nechala se chystat a sama zamířila do zoo.
Sid prošla branou zoo a uvědomila si jak má jarní zoo ráda, všechno už se probouzelo a začalo být opravdu teplo. Jak šla přes náměstí k autu tak zahlédla několik dívek s načesanými vlasy. Plesová sezóna byla v plném proudu a snad vezme dneska Sandry otec rozum do hrsti a dorazí. Stáňa slíbila, že jí napíše ať už to dopadne jakkoliv. Podívala se teď na jednu z cestiček a viděla Alenu v objetí s její životní partnerkou. Ty dvě byly nerozlučné a oběma ten vztah opravdu svědčil. Alena jí tak jako Adamovi naznačila, že chce jejich vztah posunout a už měla ve výrobě prstýnek. Nakonec zamířila do pavilonu a všimla si tam jak se Karol báječné baví v Michalově společnosti. Báječně si rozuměli a tak bylo jisté, že pavilon bude v těch nejlepších rukou. Adama našla už převlečeného v zázemí a hned se nechala stáhnout na klín a dostala pusu. "Všechno zařízeno?" "Jo a Sandra už se chystá na večer a já jsem moc ráda, že to Raul zkusil a teď se uvidí jaký to nakonec bude mít výsledek." "No to už není na nás, my teď máme volné odpoledne a já si ho s tebou hodlám užít. Taky od tebe něco potřebuji, ale to ti řeknu až v Hradci." "Tak to jsem zvědavá a můžeme rovnou jet, nebo ještě máš něco na práci." "Jen se jdu rozloučit a říct, že jedeme." Sid počkala na Adama venku a uvažovala jak vlastně je teď všechno skvělé. Jasně ještě jí i Michala čekala doba, kdy se teď musí soustředit na školu, ale to bylo to nejmenší a narozdíl od ústních ani jednoho obhajoba práce neděsila.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...