Marie seděla za stolem a dívala se na Adama. Nejdřív vyřeší Boba a pak bude čas mu říct k čemu se rozhodla a snad bude mít štěstí a on přijme nabídku vzít její místo. Mluvila se starostkou a ta jí řekla, že pokud bude chtít odejít tak má za sebe sehnat náhradu a oni do toho nebudou zasahovat. Pořád se město tak nějak snažilo jim nestát v cestě k rozvoji po tom všem co tu napáchal Bavor. "Adame já chápu, že mi chceš říct, že s Bobem definitivně končíš a upřímně by jsi zasloužil metál za to jak dlouho jsi to vydržel." "Pořád jsem doufal, že se srovná, ale teď už na to nemám čas a hlavně nemám energii to pořád řešit. Teď mi přibude víc práce jako koordinátorovi a tím se situace ještě jen víc stává naléhavou." Adam řekl Marie o tom, že bude mít na staosrt další dva druhy jako koordinátor, protože teď ráno mu přišlo finální potvrzení od světového sdružení zahrad. Byla to velká prestiž a Anička doslova skákala radostí, když jí to těsně před poradou přišel říct. "S přednáškami, prací koordinátora a hlavně s tím novým projektem nebudu mít čas řešit jeho průšvihy a hlavně se na něj nemůžu spolehnout po dobu co bych tu nebyl. Je tu jistá možnost za něj mít náhradu, ale jen když budeš souhlasit. Je to spolužák Anny a možná už ti to děda říkal." "Teď ráno se o tom zmínil a hlavně mám radost jak se ti pracovně daří. Teď je víc než jen důležité všechno kolem pavilonu vyřešit."
V kanceláři nastalo chvilku ticho a Adam viděl, že Marie je nějak nervózní a zatím netušil proč. "No takže Bob dostane výpověď a dva měsíce než by mohl Michal nastoupit to pokryjí. Předpokládám, že si to s ním budeš ty a Anna chtít domluvit sám." "Přesně tak a bude to pro něj asi trošku šok až se o nás dozví, ale bude to tak správně a snad mu to i víc pomůže se nebát změny a začít tu pracovat." "Je skvělé jak se vám daří to celé tajit a vím, že pro Annu je to důležité. Jen jak to chceš dělat když tu nebudeš, přeci jen to bude nováček." Marie si všimla jak se Adam usmál a došlo jí, že on má plán a to jí moc potěšilo. "Karol si stále častěji stěžuje, že ho Praha nudí. Má rád práci na fakultě, ale chybí mu práce se zvířaty. Pokud by se mi ho podařilo přemluvit tak by mohl převzít moje místo. Chci tě totiž poprosit o uvolnění z mojí pozice na rok. Je to na dobu kdy poběží ten nový projekt a pak by se vidělo." Adam si všiml jak se Marie uvolnila a pak se začala smát. "Adame nemohl jsi mi udělat větší radost, protože tohle řešení s doktorem Kolárikem by bylo přímo fantastické. Teď je tu otázka toho tvého volna. Víš je tu ta věc o které jsem s tebou chtěla mluvit. Chápu proč chceš to volno a zároveň je mi jasné, že by jsi stejně v zoo pravidelně býval."
Adam poslouchal co mu Marie říká a pořád úplně nechápal kam tím míří. "Je tu něco co ti chci navrhnout a já vlastně opravdu ze srdce doufám, že tuhle nabídku přijmeš. Chci definitivně odejít do důchodu, nejlépe do začátku prazdnin. Vážně doufám, že nový ředitel budeš ty." Marie se dívala jak je Adam v úplném šoku. Možná nebylo fér to na něj takhle hodit, ale svojí volbou si byla jistá a tím, že Adam bude skvělý šéf taky. Adam se díval jak se Marie usmívá a došlo mu, že to děda musel vědět. Určitě to spolu probírali a on teď úplně nevěděl co dál. Byla by to skvělá možnost jak všechno stíhat, zůstat v zoo a hlavně si teď musel přiznat, že by ho to lákalo. "Jsem v šoku to pro začátek. Pořád jsem si myslel, že jsi si to rozmyslela." "Čím dál tím víc jsem chtěla pryč, protože si chci užít ten čas kdy jsou vnoučata malá a věnovat se jim. Pokud teď odejdu tak si všechno tohle užij a zároveň vím, že nechám zoo v těch nejlepších rukou." "Děkuju ti za důvěru, ale nechce to místo Lubor? Koneckonců má mnohem víc zkušeností." "On chce taky tebe, zatím jsme o tom mluvili jako o hypotetické možnosti a on to opravdu dělat nechce. Má svoje projekty a práci která ho baví. Adame já chápu jak velký krok a závazek to je, ale zároveň by ti to umožnilo se víc věnovat projektu a hlavně pak i Anně." Adam se usmál a věděl, že má Marie pravdu.
Podle úsměvu který se objevil na Adamově tváří si byla Marie jistá, že uspěla a Adam se rozhodne kladně. "Nevím jestli to chceš ještě probrat s Aničkou, ale nic proti tomu nemám. Radnice nám nebude mluvit do výběrového řízení, protože se pořád snaží napravit minulé chyby." "Ona bude nadšená tím jsem si jistý. Víš nikdy mě nenapadlo, že by místo ředitele měl být můj sen, ale poslední roky se toho tolik stalo. Ten projekt je teď pro mě důležitý a zároveň je pro mě důležitá i zoo. Pořád jsem přemýšlel jak tohle všechno vyvážit se svým soukromím a vím jistě, že i ty jsi svoje kroky dobře zvážila. Takže ano přijímám tvoji nabídku na místo ředitele." Marie si stoupla a došla Adama obejmout. "Teď nechám na tobě jak si zařídíš věci v pavilonu a to kdo tam bude a nebude pracovat. Pořád jsi jeho šéf a máš v tom poslední slovo. Já pak nechám jen připravit smlouvy. Co se týká Boba tak mu výpověď dáme ještě dneska odpoledne." "Dobře a ještě jednou děkuju. Jen bych tě zatím rád poprosil to nerozhlašovat." "Neboj se, necháme si to zatím jen mezi vedením. Není důležité to zatím nikomu říkat a hlavně tobě to dá čas všechno kolem toho zařídit. Chápu taky, že je toho na tebe teď moc, ale ze začátku ti se vším ráda pomůžu a Lubor ti taky moc rád se vším pomůže." Adam se usmál a nakonec se vypravil za Aničkou, aby jí tuhle novinku řekl. Pořád tomu sám nemohl uvěřit, ale vlastně se na tuhle novou výzvu začal opravdu těšit. Marie zůstala sama v kanceláři a uvědomila si, že jí z beder spadl obrovský balvan. Konečně bude mít čas na rodinu a hlavně nechá zoo v těch nejlepších rukou.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...