Adam seděl v restauraci zoo v Kodani a užíval si zdejší historické prostředí. Krásná historická budova byla ozdobou zdejší zoo a on měl teď po náročném dopoledni čas si v klidu odpočinout. Byl tu už třetí den a pozdě večer konečně poletí domů. Za poslední roky se toho tolik změnilo a on si pořád na některé věci nezvykl. Hlavně si dodělal doktorát a pracovně se mu doslova obrovsky dařilo, krom patentu na líheň a dalších chovatelských úspěchů byl hlavně šťastný se Sid. Jejich láska byla hlavním hybatelem změn v jeho životě. Pamatoval si na dobu kdy mu tehdy před lety na poslední chvíli unikla cesta do Amazonie. Tak moc ho to tehdy zasáhlo, ale nakonec se to ukázalo jako nejlepší možná věc. Se Sid měli čas jen sami na sebe a Kuba mu nakonec slíbil účast na podobné expedici za dva roky. Mezitím se vrátil do školy a k radosti jak jeho samotného tak ostatních se na školu vrátila i Sid. Teď měla těsně před dokončením bakalářského programu a on na ní byl strašně pyšný. Nakonec do Amazonie opravdu odjel a byl úspěšnější než si na začátku myslel. Nejen pracovně byla cesta velký úspěch, protože nakonec byla pod záštitou světového společenství zoo. Doufal tehdy, že najde místo kde letadlo spadlo, ale našel i hroby rodičů a posádky. Nějaký čas to trvalo, ale nakonec dokázal ostatky rodičů přivést domů a nechat je pohřbít. Rodiny pilota a průvodce kteří tam také zahynuli taktéž po letech našli klid a smíření s jejich smrtí.
Zadíval se teď ve na návštěvníky kteří se procházeli po zahradě a uvědomil si, že tehdy v Amazonii mu nejvíc chyběla Sid a hlavně i zoo. Milovali to místo oba úplně stejně a to je ještě víc sbližovalo. Uzavření smrti rodičů mu také přineslo peníze z pojistky a hlavně peníze z patentů po rodičích. Ty vydělávaly celé roky a bude to tak i dál. Měli se Sid hodně peněz, aby se mohli rozhodnout co dál v budoucnu a nové bydlení byl jejich první velký krok. V jeho bytě zůstali vlastně hodně dlouho, ale loni na jaře už se nastěhovali do vlastního. Koupili starší dům v dezolátním stavu, ale s krásným pozemkem a nechali si tam postavit vysněné bydlení. Krásný dům, kde nakonec po velkém přemlouvání našel svoje útočiště i děda. Měl svůj malý vlastní byt a oni měli k dispozici zbytek domu. V horním patře byly pracovny a velká ložnice, dole pak opravdu velky obytný prostor ze kterého se vycházelo na terasu. Byl to jejich vlastní ráj na zemi a místo pro společný život. O sám si uvědomil, že život k němu byl skutečně laskavý a díky Sid začal znovu žít a hlavně zažíval opravdové štěstí. Nic už je nemohlo rozdělit a i v zoo jakoby se lépe dýchalo a to hlavně díky odchodu Alberta. Byl pryč přes tři roky a nikdo ho nepostrádal. Na jeho místo přišla fajn holka jménem Jana a ta nakonec už tři roky tvořila pár s Alenou. Ta si užívala post šéfky ostrahy a rozhodně byla šťastná a spokojená.
Adam se teď vydal směrem k pavilonu plazů a uvažoval, že vůbec i ve městě s koncem Bavora se líp žilo. Nějak jim život a osud dopřáli náhradu za všechno zlé co se jim kdy stalo. Vzniklo hodně nových párů a taky bylo pár svateb. On a Sid byli od léta zasnoubení a až teď Sid dokončí školu tak se vezmou. Požádal by jí o ruku už dřív, ale ona sama říkala, že nemají kam spěchat a je na všechno dost času. Nakonec jí požádal při výročí dne od kdy byli spolu a ona řekla ano. Tak moc se těšil až se vezmou a pomalu už začali mluvit i o dětech což ho moc těšilo. Kdysi nechtěl ani vztah ani děti, ale teď bylo už dávno všechno jinak. Tak rád se vracel domů kde si mohli se Sid užívat úžasný čas pro sebe. Její rodina byla spokojená s jejich vztahem a za to byl moc rád. Teď pracovala Sid jen na poloviční úvazek, aby se mohla víc věnovat škole. Původně jí paní ředitelka chtěla dát studijní volno, ale ona to odmítla a upřímně ji chápal. Čas strávený v zoo jí pomáhal čistit hlavu a tím relaxovat od náročného učení na zkoušky a hlavně na obhajobu bakalářské práce. On jí pomáhal jak jen mohl, ale nebylo to ani moc potřeba, protože ona byla fakt skvělá a škola jí hrozně bavila. Společné strávený čas je každý rok jen víc a víc sbližoval a jejich láska ještě sílila.
Zastavil se teď u terárií v expozici a uvažoval nad projektem, který teď rozbíhal. Byl v čele nové studie o chovu bojg a hrozně moc si té šance vážil. Měl si během pár měsíců vybrat další spolupracovníky a upřímně měl opravdu hodně kandidátů. Tenhle projekt mu přinese další prestiž v oboru, ale zároveň věděl, že bude mít méně času na svoji normální práci. Šéf katedry zoologie na univerzitě ho lákal do tamního prostředí s tím, že by na takové projekty měl víc času. Jenže to by přišel o kontakty v zoo a hlavně on zoo a práci tam opravdu miloval. Zatím úplně nevěděl jak z téhle situace ven, ale na rozhodnutí měl dost času. Děda mu tak jako Sid radil, aby se řídil svým srdcem a tím po čem opravdu touží. Možná měli oba pravdu a měl by se víc řídit pocity než racionálními věcmi. No zatím to nechá být a uvidí se co bude, teď bylo stejně nejdůležitější být oporou pro Sid. Na škole platila za premiantku a spousta profesorů jí lákala na další studium a byli zklamaní, že nechce pokračovat. On sám nechal rozhodnutí na ní a navíc mohla si další část studia dokončit kdykoliv. Jen pár lidí vědělo, že oni dva tvoří pár a zatím to tak mělo zůstat. Nejvíc se těšil až se to dozví muž, který Sid neměl rád a jako její profesor si na ni zasedl. On to chtěl řešit, ale ona mu řekla ať to nechá být. No zatím to nechal, ale čeká toho zmetka šok až zjistí proč v žádném případě nebude členem jeho týmu a že o to místo sakra hodně stál. Usmál se a vydal se se rozloučit s místními chovateli, aby se mohl vypravit domů ke své lásce.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...