Sid uložila poslední věci do ledničky a dívala se na zařízený a uklizený byt. Všechny věci už byli na svém místě a už čekala jen na to až Adam přijde s Karolem. Ten přijel už ráno, ale oba byli v pavilonu a domlouvali se co všechno bude potřeba a jak zatím budou operativně všechno řešit. V týdnu bude Karol ještě jako přísedící na zkouškách a tak ještě nebude v pavilonu úplně nastálo. Naštěstí tu ještě byl Dominik a to bylo fajn. Měla radost jak se všechno vyřešilo a hlavně byl Adam opravdu v klidu co se týkalo pavilonu a všeho kolem zoo. Na ní samotnou to taky mělo příznivý vliv a lépe snášela stres před zkouškami. Měla všechno téměř zopakované a teď už si jen naplánovala lehké opakování až do úterý. Ve středu a ve čtvrtek bude mít ústní a pak má čas před tím než bude obhajovat práci. Michal se nakonec rozhodl, že opravdu sem půjde už příští týden a jí to moc těšilo. Bude tu mít dost klidu na učení a zároveň dost času, aby ho mohla už tak nějak nenásilně seznámit s kolegy. Přes tátu taky zařídila, že byt kde s maminkou žili se uklidí a nabídne k prodeji. Tady zatím budou moct být ve dvou služebních bytech a pak si v klidu něco najdou. Nebylo kam spěchat a dokonce mluvila s holkama, že bude fajn mít tam Kristýnu. Operace Dominika se blížila a pak tam mít spolehlivou milou sousedku bude moc fajn. Přečetla si zprávu od Adama a to byl signál, že má dát ohřát jídlo.
Adam šel s Karolem ze zoo a byl rád, že vyřešili všechno na následující týdny. Anička zatím u Karola všechno doklidila a přivezla mu nákup. On sice protestoval, ale měl smůlu. "Pořád si myslím, že jsem to všechno mohl udělat zítra nic by se nastalo." "No tak, ona se musí něčím zaměstnat a navíc myslet na něco jiného než na školou. Hlavně to dělá ráda a ty si zítra v klidu odpočineš místo toho, aby si musel jet nakoupit." "No jo máš pravdu a jak vlastně pokračuješ z těmi věcmi kolem Slováka?" "Poslední dílky skládačky zapadly na svoje místo, u večeře ti to povím." Karol se usmál a pak došli do jeho nového bytu. Doslova si to místo zamiloval, bylo světlé a bude tady šťastný. Dcera byla nadšená, když jí vyprávěl co se teď v jeho životě bude dít a slíbila, že až bude mít v létě dovolenou přijede. Moc jí potěšil tím, že bude zase pracovat se zvířaty a jak poznamenala, že konečně opustí byt. Měla pravdu v tom, že už mu tam nebylo dobře. Chyběla mu žena, ale už se přes její ztrátu dokázal přenést tak aby znovu žil, protože ona by nikdy nechtěla aby se trápil její smrti. Teď mu Adam poskytl možnost začít znovu a ještě využít svoje znalosti a zkušenosti tady v zoo. Došli teď k němu do bytu a už v předsíni cítili příjemnou vůni večeře. Došli se přivítat se Sid a pak si společně sedli k večeři.
Během večeře si Sid užívala společnost Karola a toho jak je nadšený z práce tady. Teď taky přišla řeč na to kolem Slováka. Ona všechno od Adama věděla a byla nadšená, že mají dostatek věcí které ho odstaví z fakulty navždy. Teď zrovna Adam říkal Karolovi celou tu věc kolem toho co Slovák na děkana má. "Teď to celé dává smysl a konečně mi je jasné proč ho pořád chrání. Nechápu proč se jí radši nepřiznal." "Podle mě jí nechce ranit a má strach možná ani ne tak ze skandálu jako z toho, že by ho mohla zavrhnout a opustit. Neschvaluju to co udělal a vážně mi to vadí, ale je to jejich život a ona sama ví nejlépe proč se tak zachovala." "S tím musím souhlasit a navíc ona podle mě vážně cítí velkou vděčnost, že jí v době nemoci neopustil a stál při ní, vždyť dokonce na rok odešel z katedry. Nechci se vás pánové dotknout, ale hodně partnerů tohle nedá a odejde." "Sid má v tomhle pravdu, protože žena měla kolegyni ke které se manžel přesně tak zachoval. No tohle je jen jejich věc, ale je potřeba jí to celé říct a vystřelit co se děje." "Potřebuju zjistit kde by se s ní dalo mluvit a o to se mi postará kamarádka." Sid se usmála, protože si živě představila jak si Alena tenhle úkol užije a bude se doslova a do písmene sledovačkou bavit. Taky teď probrali věci kolem příštího týdne a toho jak ona bude na zkouškach.
Karol si později večer sedl do pohodlného křesla co měl u knihovny a byl tak rád, že je tady. Sid a Adam už šli domů a on byl moc vděčný, že mu pomohli se vším kolem stěhování. Dokonce už byl jeho byt prodaný a čekalo se jen na přepis na katastru. Eduard Novotný měl přítele co vlastnil realitní kancelář a tak šlo všechno lehce. Byty v téhle lokalitě se dobře a rychle prodávali a on byl za to rád. Koupí si byt kde teď už bydlí a zároveň nechá zbytek peněz pro dceru. Domluví se s ní až v létě přijede a rovnou by jí je převedl. Možná by si v Anglii mohla koupit větší byt než v jakém žila teď, nebo si je zatím nechá. Práce tam jí hodně bavila, ale měl teď pocit, že mu možná neříká všechno. Taky se rozešla s partnerem se kterým byla dva roky. On dal přednost cestování a prohlásil, že se zatím nechce usadit. Byla to podle něj ubohost a jí to hodně ranilo. On sám si teď bude užívat čas tady a hlavně si zase začne užívat práci která ho vždycky bavila. Pořád bude přednášet a částečně učit na fakultě, ale tady bude teď jeho domov. Koneckonců mu ještě pár let do šedesátky zbývalo a tak měl před sebou ještě spoustu času znovu začít žít. Taky se těšil, že si bude moct posedět s Josefem a ten mu už slíbil, že ho vezme na ryby k Raulovi. Za ty roky co se sem jezdil všechny členy rodiny Novotných poznal a byl rád, že Adam v nich má velkou oporu. Pořád si vzpomínal na dobu před pěti lety, kdy sem jezdil. Adam byl nevrlý, odtažitý a občas arogantní muž s mnoha démony a tragickým osudem. Pak ovšem postupně přišla láska a ta ho změnila, takže se za pár týdnů moc rád bude dívat jak se Sid a Adam vezmou.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...