Sid seděla v místním květinářství a poslouchala majitelku jak jí vypráví jaké má možnosti kolem květin. Věděla jistě, že nechce nic moc výstředního, ale spíš klasické květiny, které zároveň k začátku léta patřily v kombinaci s jejími oblíbenými květy. Teď jí zrovna paní Pokorná říkala informace ohledně možností výzdoby na stoly. "Sid záleží to na tobě, ale myslím si, že jsi si zvolila dobře. Pár kvítků v malých vázičkách udělá větší parádu než velké květinové aranže. Navíc máte uspořádání, které zahrnuje kulaté stoly a tak jsou na nich takovéhle výzdoby úžasné." "Mě se to právě vždycky líbilo, doplnit to svíčkami a myslím si, že to bohatě stačí. Navíc lidé na sebe uvidí, když budou sedět a to je pro nás taky důležité." "Máš pravdu holčičko a na těch obrázcích co jsi přinesla to vážně vypadá skvěle." "Máme různé vázičky i svícny na skladě a tak to není problém nakombinovat, aby se vám to hlavně líbilo. Budeme ctít barvu svatby a květy co si vybereš." Sid se usmála a byla rád, že i mámě se její výběr moc líbí. Prostě chtěli mít s Adamem pocit velké oslavy, ale tak aby se tam všichni cítili dobře. Teď byl čas vybrat si tvar kytice a tam měla jasno, že chce mít vazbu ve tvaru kapky. Větší kulatá část bude přecházet do menšího převisu. "Teď jde o barvy jaké zvolit, aby to ladilo. Hlavní barvou je tmavě fialová doplněná jemnou lila. Jen přemýšlím jestli mít kytici jen v těchto barvách, nebo přidat bílou. Jsem v tomhle dost nerozhodná."
Alice poslouchala dceru a byla nadšená jak se začíná skládat obrázek její svatby. Oba chtěli s Adamem sice krásnou svatbu, ale nic honosného, protože to měla být oslava lásky a štěstí. Nic pompézního nebylo na pořadu dne a jí samotné se to strašně líbilo. Teď poslouchala jak Sid s majitelkou květinářství řeší výběr květin. Jana Pokorná byla její přítelkyně a byla nadšená, že bude dělat květiny na svatbu Sid. "Já bych tam asi bílou dala, ale tohle musí být tvoje volba a musí se květiny líbit hlavně tobě." "Sid myslím si, že Alice má pravdu a podívej takhle to může vypadat. Jen si tam místo odstínů růžové nebo červené jako jsou na fotkách představ svoji fialovou." Alice sledovala jak se Sid dívá na fotografie květin které už Jana na svatby vázala. Jí osobně se líbila ta možnost kombinace s bílou. "Máte pravdu a tohle vypadá přesně tak jak chci. Jemné trsove růže, frézie a díky bílé víc vyniknou ty tmavě fialové alstomerie co jsme vybraly." "Myslím si, že je to skvělá volba navíc se všechno bude dát kombinovat do těch malých váziček. Přidáme tam drobné karafiáty a eustomy u obojího bych právě zvolila tu bílou barvu. Sid bude to krásné a jsem si jistá, že se ti to bude líbit. Máš vybranou krásnou barvu i krásné květiny a pokud se to hlavně líbí tobě je to to nejdůležitější." "Moc se mi to líbí a jsem moc spokojená." Sid se na obě ženy usmála a věděla, že má vybráno úžasně. Nechtěla zbytečně moc výzdoby, ale živé květiny chtěla určitě.
Později seděla Sid s mámou v malé kavárně na náměstí a povídaly si. "Jsem ráda, že mě Jana netlačila do ničeho extra." "Sid už před tím jsem jí říkala o čem jsme se bavily kolem výzdoby a ona z toho byla nadšená. Pamatuju si na svatbu s tvým otcem, přes květiny na stolech na sebe lidi skoro neviděli. Budete to mít úžasné a to je to hlavní. Teď se ještě chci poradit ohledně pozvánek, jsi s nimi spokojená ty i Adam nebo chcete nějakou změnu?" "Mami vůbec žádnou, protože se nám to moc líbí. Hezký bílo fialový papír a psací písmo kombinované s normálním je to pravé. Jeden krásný list a bohatě nám to stačí. Vím samozřejmě, že bychom se obešli bez nich, ale je to hezká tradice." "Sid podívej spousta lidí si takové oznámení i ráda schovává a navíc jak říkáš je to hezká tradice. Teď si jen říkám jestli už víš co ještě chceš zařídit." "Krom šatů máme úplně všechno zajištěné a já jsem za to moc ráda. Víš někdy si říkám, že se mi to jen zdá, ale ono se to opravdu konečně děje. Jsem ráda, že jsme nepospíchali a počkali až budu mít po škole a hlavně Adam bude mít za sebou i začátek projektu. Prostě budeme mít oba tu správnou náladu. Miluju ho a vím, že on miluje mě to je pro mě to nejdůležitější." "Občas jsem si říkala, že jste se mohli vzít dřív, ale dneska i zpětně vidím, že jste moc dobře věděli co děláte." Sid se na mámu usmála a objala jí.
Později odpoledne seděla Sid doma v obýváku a dívala se na obrázky co měla na stole. Postupně si od loňska tiskla a schovávala obrázky svatební výzdoby a díky tomu věděla přesně co chce. Potřebovala vlastně pomoct jen s výběrem vhodných květin. Vzpomněla si teď jak se Adama zeptala na barvu výzdoby. Překvapil jí, když jí řekl, že si myslel, že to bude růžová nebo fialová a ani o ničem jiném neuvažoval. Ona mu ukázala možnosti i třeba s ladění do zelené nebo do zlaté, dokonce měla i pár fotek kde byla výzdoba bílo černá. Adam se tehdy začal strašně smát a pak jí řekl, že ta fialová se mu asi líbí nejvíc, pokud by mohla být trošku tmavší. Nakonec našla moc hezké kombinace právě tmavě a světle fialové a to bylo přesně to pravé. Bylo pro ní důležité, aby byl Adam nadšený stejně jako ona sama. Bude to jejich den a hlavně den kdy si řeknou ano před rodinou a přáteli. Někteří s nimi zažili celý jejich vztah někteří jen kousek a přesto tam všichni budou, protože jim úplně stejně přejí, že mají jeden druhého. V pátek měla schůzku v půjčovně šatů a pořád nebyla úplně rozhodnutá. Věděla jen, že by chtěla ne moc objemnou sukni, ale zároveň malou vlečku ano. Rovnou zavrhla šaty ze saténu, protože se jí to nelíbilo. Chtěla buď tyl nebo krajku a možná najde ideální kombinaci obojího. Taky si zítra ještě zajede do Hradce a koupí si nějaké moc hezké prádlo. Všechno do sebe zapadalo a ona se opravdu začala těšit. Zadívala se na kuchyňský pult kde stála váza s květinami. Adam jí stále občas jen tak překvapil kytičkou, protože říkal, že květiny jsou symbol lásky a ona si jeho lásku opravdu užívala.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...