Josef se díval po lidech v infocentru a viděl zvláštní směs výrazů. Hodně se to podobalo jeho starým vzpomínkám na den kdy sám stál tam co Marie a oznamoval svůj odchod do penze. Teď tu stála ona a chystala se mezi zaměstnance doslova hodit bombu v podobě svého odchodu a hlavně toho, že Adam nastoupí na její místo. Teď poslouchal co říká a byl moc rád, že měla dost času si všechno v klidu promyslet. "Jak víte tak jsme tu teď měli a ještě budeme mít pár změn. Ráda bych teď oficiálně přivítala Kristýnu, která se nebála přestěhovat a pracovat s námi tady. Jsem moc ráda, že se stala posilou našeho týmu. Další velké změny jak už víte budou u plazů. Adam rozbíhá velký mezinárodní projekt a potřebuje na něj veškerý čas který bude potřeba. Doktor Kolárik se ujme pozice vedoucího pavilonu a za pár týdnů už na stálo se v pavilonu usadí tady Michal." Josef viděl jak jsou všichni zatím celkem v klidu, ale zároveň měli strach, že tu největší zprávu si Marie nechává na konec. Teď mluvila o tom, že Anežka zůstane zatím na své pozici což všichni přijali s nadšením. Hlavně Tamara byla doslova nadšená. Teď nastala ta chvíle, která sem vlastně všechny dneska ráno přivedla. Marie se podívala po všech kteří se tady sešli a byla ráda, že jsou všichni zatím nadšení z novinek. "Je tu ještě hlavní věc kvůli které jsem vás sem dneska ráno zavolala. Vím moc dobře o čem se tady v zoo poslední dobou mluví."
Adam držel Aničku kolem pasu a poslouchali Marii, ta se teď dostala k tomu nejdůležitějšímu. "Nemám ráda drby a proto je čas je ukončit. Z mnoha důvodů a věřte, že jsem o každém zvlášť i o všech dohromady přemýšlela dlouho, jsem se rozhodla odejít do důchodu." Bylo vidět, že jsou všichni úplně v šoku a jeden přes druhého začali přemlouvat Marii, že přeci sem nemůže přijít někdo z venku, protože jak moc dobře věděli tak Lubor to dělat nechtěl. Což teď potvrdila Anežka vedle nich. "Lubor to dělat nechce pořád to říká, bože co teď budeme dělat." Naštěstí Marie pokračovala a znovu si zjednala pořádek. "Prosím všichni se uklidněte a ještě mě poslouchejte. Na radnici je už můj zástup schválený a jen jsme čekali na vhodnou dobu vám to oznámit. Chápu, že jste nervózní, ale nemáte proč a teď doufám, že budete sdílet moje nadšení z téhle úžasné zprávy. Nový ředitelem po mě bude Adam." Sid viděla jak všichni nejdřív nesouhlasí s odchodem Marie, pak přišel šok z toho, že už je nástupce vybraný a teď se tohle všechno přelilo v nadšení z toho, že jde o Adama. Ten jí taky teď dal pusu a šel si stoupnout vedle Marie. Zachytila šokovaný výraz Anežky i Elišky a musela se krotit, aby se nezačala smát, protože tohle vážně vtipné bylo. "Adama jsem požádala, aby nastoupil na moje místo už před několika týdny a on k mojí radosti souhlasil. Jsem si jistá, že nechávám zahradu v těch nejlepších rukou."
Adam stál vedle Marie a byl rád jak teď všichni oslavují, že to všechno nakonec dobře dopadlo. "Vím moc dobře, že jste si dělali starosti a bylo těžké to poslední týdny udržet jako tajemství, ale mělo to víc důvodů. Hlavně jsme chtěli, aby bylo všechno v pořádku ohledně jmenování. Marie tu s námi zůstane ještě do konce června a jsem rád, že tu s námi tak dlouho vydržela a budu doufat, že dostojím vaším očekáváním jako nový ředitel." Sid s láskou sledovala jak se teď tahle schůzka zvrtla v oslavu. Sice všichni litovali odchodu Marie, ale zároveň jí přáli možnost se věnovat rodině a vnoučatům. Taky byla šťastná kvůli Adamovi, že jsou s výběrem nového ředitele všichni úplně v pohodě a vlastně to většinu zaměstnanců přímo nadchlo. Teď k ní přišla Anežka s Eliškou. "Teda fakt pěkně zahráno, to musím obdivovat, to tedy ano. My si děláme starosti a ty jsi se přitom přímo královsky bavila." "Souhlasím s mámou a ještě to tvoje, Adam tu bude tak často jak to bude jeho práce vyžadovat, bože holka ty by jsi zasloužila Oskara." "Holky omlouvám se, ale chtěli jsme to říct všem najedou a hlavně šlo o to, aby to bylo všechno v pořádku. Radnice nám nestála v cestě, ale šlo i o krajské vedení, přeci jen je zřizivatelem i kraj jako takový. Nebylo snadné to tajit, ale jsem za Adam tak ráda." "On bude úžasný a všichni jsou nadšení. Jediný kdo by dělal vlny by byl Bob a to už nás naštěstí nemusí trápit." Sid se usmála a Anežku objala.
Po skoro půl hodině měl Adam už dost gratulací, objímání a jediné po čem toužil byl klid někde u něj v pavilonu. Teď k němu přišel Lubor. "Neboj za chvilku už se bude otvírat a všichni musí jít k sobě a bude tu zase větší klid. Jsem rád jak to všichni vzali a hlavně jsem rád, že ředitel budeš ty." "Pořád jsem si nebyl úplně jistý jak budou všichni reagovat a je to moc fajn." "To každopádně, no teď zasloužíš chvilku klidu a Sid ti určitě moc ráda bude dělat společnost." Adam se zasmál stejně jako Lubor a vydal se k Aničce, která se ještě bavila s Michalem a Julií. Objal ji kolem pasu a ona mu hned dala pusu. "No řekla bych, že všechno je tak jak má být a jsem ráda hlavně kvůli tobě." Sid si byla jistá, že na Adama je už tak akorát čas vypadnout někam do klidu. Nakonec se jí ho podařilo odtáhnout pryč a nepozorovaně se dostat k němu do pavilonu a do zázemí vodních světů. "Tak tady budeme mít chvilku klidu, myslím si, že ho potřebuješ. Prostě jen měli radost a chtěli to dát najevo." "Já to vím, ale už toho bylo trošku moc no." Sid věděla přesně jak se Adam cítí, navíc cítila i to jak je napjatý a tak ho pořádně objala a dala mu pusu. Během chvilky cítila jak se Adam uvolnil a tak prohloubila polibek. Nakonec jí Adam zajel rukou pod tričko a zvedl si jí do náručí zatímco ji jemně opřel o blízkou zeď tak jí pořád líbal. Tahle úžasná vášnivá chvilka byla jejich vlastní oslava dnešního dne.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...