V infocentru byl Adam opřený o jeden ze sloupů a pozoroval Aničku jak si ona a Michal užívají dnešní oslavu. Oba si to zasloužili a dnešek byl jejich den. Měli za sebou tři náročné roky a tak si teď zasloužili oslavu a hlavně přítomnost kamarádů a rodiny. Uvažoval teď o tom, že původně chtěl jet s Aničkou na pár dní pryč, ale nakonec se rozhodli nikam nejet. Svedli to na to, že se Aničce nikam nechce, protože teď si chce jen užívat klidnější večery doma a hlavně možnost jít večer někam s kolegy. Zatím neměla žádné těhotenské problémy, ale jak věděl od Adélky nebo Jitky které si tím nedávno prošly mohl ten klid brzy skončit. Pro něj bylo nejdůležitější, že Anička byla šťastná hlavně oba se na miminko těšili. Zatím nechtěl ani nic dělat co se týkalo úprav doma a nechával si to jen pro sebe, ve své hlavě. Až přijde čas z jedné z pracovny vznikne dětský pokoj. Určitě minimálně ženy v rodině si budou chtít užít zařizování a zároveň si byl jistý, že minimálně první měsíce budou mít miminko u sebe v ložnici. Bylo před nimi ještě hodně týdnů a měsíců, ale prostě si odmítal byť jen připustit nějaké špatné myšlenky. On a Anička byli na miminko připraveni a už teď si živě představoval jak nadšení z téhle zprávy všichni budou. Jak mu nedávno řekla Anežka nikomu to nepřáli víc než jim dvěma. Měla v tom pravdu, protože to buď jemu nebo Aničce říkalo hodně kolegů i přátel. Teď si všiml jak se Anička baví s Alicí a něčemu se smějí.
Sid si užívala dnešní ranní oslavu a byla ráda, že je opravdu až dneska. Mohli si jí tak pořádně užít a hrozně ji potěšilo, že dorazil i Dominik. Vidět je s Michalem spolu jí moc těšilo. Oba měli za sebou těžké vztahy a proto si oba zasloužili tu pravou skutečnou lásku. Vztah bez podmínek a hlavně plný porozumění a podpory. Dominik teď seděl na lavičce a nohu měl položenou na židli, aby ji přeci jen ještě šetřil. Kristýna se o něj starala jestli něco nepotřebuje a bylo vidět jak jí těší, že jsou ti dva spolu. Možná prostě zdejší zoo byla tím správným místem pro lásku a kamarádství. Posledních více než pět let jim všem hodně změnilo životy a ona sama si to teď mnohem víc uvědomovala. Díky těhotenství mnohem víc vnímala jak se život posouvá a přichází nové a nové věci. Pro ní je tohle miminko splněný sen o rodině s Adamem a hlavně naplněním jejich lásky. Teď k ní přišla máma a ona si musela dávat pozor, aby se neprozradila. "Sid holčičko jsem tak ráda, že si dnešní den užíváš. Tolik jsi se na ten titul nadřela a na ukončení bakalářského programu taky. Jsme na tebe všichni moc pyšní." "Děkuju mami jsem tak šťastná a hlavně na katedře teď taky bude všechno v pohodě. Prostě teď si jen chci užívat klid a pohodu doma, anebo jít třeba občas do baru." "To ti schvaluji." Sid se na mámu podívala a pak se obě začaly smát.
Později měla Sid možnost ještě mluvit s Eliškou už v klidu u nich v pavilonu, protože oslava se rozpustila. "Jsem ráda, že Roberta napadlo udělat nějaké fotky." "Napadlo ho to včera večer a já jsem taky moc ráda, budeme mít na to všichni krásnou vzpomínku. Zoo slaví občas nějaké důležité milníky, ale tenhle je vážně důležitý. Jsem tak ráda, že už to máš hotové a hlavně si teď opravdu odpočineš. Víš neber to zle, ale občas jsi mi teď hlavně poslední dny přišla vážně unavená." Sid se usmála a byla rád, že zatím nemá Eliška žádné podezření. "Prostě toho jen bylo hodně. Původně mě chtěl Adam na pár dní někam vzít, ale nakonec jsem ho umluvila, že budeme doma. Mě se teď vážně nikam nechce. Jen chci být doma a užívat si Adama." "Jo užívat, úplně živě si to představuju." Sid cítila jak rudne, ale pak se spolu s Eliškou začala smát. "No náhodou vážně si užívám jen ty večery na pohovce u filmu s dobrým jídlem. Víš tohle jsem vždycky u Adama uměla a umím ocenit. Ví moc dobře kdy jen potřebuju cítit jeho blízkost a cítit se milovaná a chráněná." "Však je to krásné a pravá láska taková být má a já jsem moc ráda, že to můžeš prožívat. Někdy si vzpomenu na ty začátky vás dvou, ale pak si řeknu, že je lepší to nechat v minulosti." "Adam už to taky nechal být a já jsem za to ráda. Minulost nezměníme, ale učinila nás silnější jako pár." Sid si byla jistá, že až se Eliška dozví pravdu o miminku bude skákat radostí do stropu.
Marie byla u sebe v kanceláři a rozhodla se konečně začít balit svoje věci. Dvě krabice teď leželi na jejím stole a Karel jí je dneska pomůže odnést domů. Chtěla mít už vyklizené věci, které tu nepotřebovala a dát tak možnost úklidu pořádně vzít i skříňky zevnitř. Sedla si teď za stůl a u zažívala si jak moc se za posledních skoro šest let změnilo. Tehdy sem nastoupila a nevěděla co má čekat. Bylo tu spousta problémů a stejná spousta jich byla cílená od radnice. Naštěstí to už bylo všechno minulost a ona teď zažívala hlavně v soukromí skutečné štěstí. Taky sem teď přišel Josef a sedl si k ní. "No jsem moc rád jak to ráno dopadlo. Oba si zasloužili to oslavit a je neuvěřitelné jak se všechno změnilo od doby co sem Anička nastoupila." "S tím musím souhlasit. Pamatuju si jak seděla tady v kanceláři a já jí slíbila, že udržím její tajemství. Pak tu byla doba, kdy nechtěla pracovat s Adamem a nakonec ten únos. Tolik věcí se stalo a nakonec jsme z toho všichni vzešli silnější a hlavně oni dva byli konečně spolu. Tak moc se těším na jejich svatbu." "Těšíme se úplně všichni a jsem moc rád, že se vezmou tady. Tohle místo má pro jejich vztah stěžejní místo. Tolik tady toho spolu zažili a víš mě tak moc těší hlavně jak Adam konečně zase dokázal jít dál a žít." Marie se na Josefa usmála a věděla, že má pravdu. Adam bude skvělý ředitel a povede zoo s láskou a pokorou ke zvířatům.
ČTEŠ
Tajemství ze zoo
Short StoryDěj navazuje na 75 díl seriálu, ale pak má jiný vývoj. V povídce se také posouváme o čtyři roky do předu. Sid je studentkou na pražské vysoké škole. Teď zrovna se potýká s učivem posledního ročníku před obhajobou bakalářské práce. Pendluje mezi Pra...